1

Onderwerp: Decoratie van te voren maken

Ik heb afgelopen weekend alvast de rondjes en decoratie voor mijn cupcakes gemaakt. Deze heb ik in een plastic bakje gedaan met bakpapier zodat het niet aan elkaar blijft plakken.
Nu ging ik gister mijn cupcakes maken, maar was sommige decoratie hard geworden. Waar kan dit door komen? De bakjes zaten heel goed dicht.

Re: Decoratie van te voren maken

Met fondant?
Fondant hard best wel snel uit. Ik moet aankomend weekend een aantal ronde decoraties voor een taart maken en ik maak ze pas vrijdag en dek ze af met folie, dan in een plastic zakje en dan in een doosje. Hoop dat het goed gaat...
Misschien als je ze even in de vriezer legt, dat ze dan door de condens vorming op het moment dat je ze er uit haalt weer zachter worden?

Life is what you bake it.

3

Re: Decoratie van te voren maken

Taartenmarie schreef:

Met fondant?
Fondant hard best wel snel uit. Ik moet aankomend weekend een aantal ronde decoraties voor een taart maken en ik maak ze pas vrijdag en dek ze af met folie, dan in een plastic zakje en dan in een doosje. Hoop dat het goed gaat...
Misschien als je ze even in de vriezer legt, dat ze dan door de condens vorming op het moment dat je ze er uit haalt weer zachter worden?

Bedankt voor je tip! Het was idd fondant. Ik dacht dat blijft wel goed in een afgesloten trommel. Hoop voor jou dat ze idd zacht blijven.. suc6!!