1 Laatst bewerkt door Bakker81 (13-12-2011 21:30)

Onderwerp: welke fondant-kleur nodig voor Woezel & Pip ?

Hoi Allemaal,
Ik wil voor mijn dochter haar 3e verjaardag een Woezel en Pip taart maken. Nu vroeg ik me af welke kleur fondant ik voor de hondjes moet gebruiken. Die kleur die ik daarvoor nodig heb bestaat volgens mij niet tussen de standaard kleuren, maar als ik een kleurstof moet gebruiken (om te mengen met witte fondant) welke kleur moet ik dan kiezen? Ik zat zelf te denken aan geel voor pip, maar bij Woezel weet ik het niet zeker, blauw of paars? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee??

En daarnaast nog een puzzelplaat vraagje:
Hoe werkt het met een puzzelplaatje figuur, zoals ik bij Woezel en pip wil doen. Als ik alle onderdelen heb uitgesneden en op een insteekhoesje gelegd heb, wat doe ik daarna? In de vriezer om hard te laten worden? (Heb ik ergens gelezen...), maar als ik het er dan uit haal blijft het dan aan elkaar op zijn plek zitten of heb je daar ook weer iets voor nodig (eetbare lijm ofzo??)

Tips zijn erg welkom!!
Bedankt alvast.

Groetjes,
Bakker81

2

Re: welke fondant-kleur nodig voor Woezel & Pip ?

Volgens mij is het blauw- grijs. Ik zou grijs en blauw aanschaffen en dan op een klein stukje fondant even de verhoudingen proberen.

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er vragen?

3

Voor Woezel heb ik regal purple, beetje royal blue en klein beetje zwart gebruikt.

Fondant vervormt makkelijk, dus heb ik de stukjes fondant uitgesneden op een bakpapiertje met telkens en stukje folie erover dat het niet te snel uitdroogt. Als het iets harder is geworden kun je het evt. op je insteekhoesje leggen. Heb ik zelf niet gedaan, maar op het bakpapier gelaten. Meteen puzzelen dat de stukjes goed in elkaar passen en het daarna kan drogen in de goede vorm. Met de Woezel en Pip taart heb ik de puzzelstukjes na het maken van de taart op de taart in elkaar gepuzzeld. Andere puzzels doe ik idd even in de vriezer, alleen vallen de puzzels dan toch nog wel eens uit elkaar en moet je dan toch nog los op de taart puzzelen.

Nou heel verhaal, ik hoop dat je het een beetje begrijpt  ;)

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

4

Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik weer een stapje verder mee. Ik denk idd dat ik de puzzel maar op de taart in elkaar ga puzzelen, dan ligt hij gelijk op zijn plek.