1

Onderwerp: Heel veel vraagjes!

Hooi,

Ik wil voor deze kerst 2 taartjes maken en ik zit met wat vraagjes.
Ze zijn voor zondag en maandag.
Ik kan vrijdag en zaterdag er aan werken.

Ik wilde aardbeienvlaaivulling gebruiken (blik)
Met Banketbakkersroom..

En ik wilde mijn biscuit 'tremperen' met slagroom (geklopt uiteraard).. Is dit een goed idee?

Dus een laagje aardbeienbotercreme met slagroom en bbr
En een laagje aardbeienbotercreme met slagroom en aardbeienvlaai.

& Ik vroeg me af, als je dulce de leche is gelukt en je smeert dat als laag op je taart en je eet hem dan de volgende dag of 2 dagen later is het dan keihard (ivm met bejaarde man :p)

En als ik die dulce de leche kan gebruiken, zal ik dan ook nootjes gebruiken en welke zijn dan lekker? Ga ik ze vers halen bij de acmarkt.

Haha lekker veel tekst, hoop dat jullie ideetjes hebben voor me x

2

Re: Heel veel vraagjes!

Hoi Keeekie,

Je kunt biscuit niet 'tremperen' met opgeklopte slagroom, want dit is niet vloeibaar. Tremperen wordt meestal met alcohol gedaan, een lekkere likeur. Of met trempeersiropen.
Wel kun je natuurlijk gewoon een laagje slagroom, banketbakkersroom en vlaaifruit aardbei met elkaar combineren.

Dulce de leche blijft zacht. Kan dus geen kwaad bij bejaarde mannen met kunstgebitten  :D 
Mij lijkt geroosterde stukjes hazelnoot er lekker bij (ongezouten hazelnoten even in een droge koekenpan met anti-aanbaklaag roosteren).

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

3

Haha maar om het biscuit niet te droog te laten zijn is slagroom wel goed?

Ja alleen word dulce de leche, slagroom, aardbeienvlaaifruit en bbr niet een beetje te veel?

Ik zat te denken om een iglo te maken dan doe ik die iglo wel met dulce de leche en hazelnoot en laag 2 iets met chocolade ofzo

En dan doe ik de ondertaart wel met bbr en aardbeien :D.

Thnx..

Andere nootjes als advies? (Walnoot, pecan ? )

X

4

Slagroom wordt als het goed is niet door het biscuit opgenomen, dus maakt je biscuit niet 'sappiger'. Maar als je lekkere vullingen gebruikt, niet al te weinig, dan hoef je je biscuit niet te tremperen hoor. Dan is de combinatie in de mond zeker niet droog.

bbr, slagroom, vlaaifruit aardbei en dulce de leche lijkt me idd een beetje teveel van het goede. Teveel door elkaar. Beter scheiden inderdaad.

Succes, Groetjes Alma

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

Haha ja ik ga 2 taarten maken en ik ga het (denk ik) zo doen.

1e taart eerste laag aardbeienvlaai + slagroom
en de tweede laag: bbr en aardbeienbotercreme

en dan de iglo die op taart 1 komt;
En dan eerste laag dulce de leche met nootjes
En de tweede laag iets van bonbonbloc

En dan de volgende taart precies andersom.

Snap je het nog haha..

Is dulce en bonbonbloc okay?