1

Onderwerp: Mijn zoektocht naar grote luchtdichte bakken voor fondant.....

loopt dus niet helemaal zo als ik wil vandaar dat ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik ben op zoek naar het liefst rechthoekige of vierkante luchtdichte bakken en de maat moet min 5l zijn en het liefst nog een beetje doorzichtig zodat ik nog wel kan zien welke kleur erin zit. Ik weet dat dit nogal een eisenpakket is maar ik weet dat ze bestaan want was ooit in een taartwinkel en die had ook zulke bakken staan maar kan het echt nergens vinden. Alvast bedankt.....

walking on buttercreamclouds .....

2 Laatst bewerkt door Sonj@ (13-12-2011 10:41)

Re: Mijn zoektocht naar grote luchtdichte bakken voor fondant.....

Ik heb deze

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/ikea--voorraaddoos-met-deksel__0084633_PE211465_S4.JPG

Lekker groot, goed afsluitbaar! Misschien is dit wat?

*edit* handig om erbij te vermelden: gekocht bij Ikea  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ikeaaaaaa!!! Alle soorten en maten (zoals bovenstaande bak). Ideaal!

I just love it....!!

maar die is toch niet doorzichtig?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

6

Ja die ken ik idd bedankt maar wil echt graag dat ze doorzichtig zijn zat zelfs al te denken aan die bakken van de hema met zo'n clipje maar die zijn volgens mij niet helemaal luchtdicht :(

7

pennyroyaltea schreef:

Jawel hoor, de deksel is doorzichtig  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

bij de ikea hebben ze ook idd doorzichtige bakken in verschillende maten maar ze zijn allemaal een beetje te klein en de grotere zijn weer niet doorzichtig

9

Maar je gaat je fondant toch niet los in de bak kiepen, dus dan volstaat die van de hema toch prima??Of Ikea of waar dan ook :-D

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

10

Die bakken van Ikea zijn zelfs 6,5 liter en hebben echt doorzichtig deksel!!
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40131909/

Succes met je zoektocht!

I just love it....!!

11 Laatst bewerkt door Sprinklez (13-12-2011 10:53)

@ Judy
Nou dat valt dus nogal tegen want ik bewaar het nu in zakken in doorzichtige ladekastjes maar soms heb ik toch het gevoel dat het nogal droog aan het worden is of dit ligt misschien aan mij hahhah nee maar ik merk het verschil met mijn witte fondant is het enige dat ik dan in een zak in de emmer bewaar en die droogt naar mijn gevoel niet uit maar ik sorteer mijn fondant op kleur vandaar dat ik het prettig vind dat het doorzichtig is en die emmers zijn ook niet doorzichtig.
Ik weet dat ik nogal lastig ben maar ik ben ontzettend chaotisch dus als ik het niet helemaal netjes heb ben ik net een wervelstorm als ik iets zoek hahahha

12

Ik bewaar mijn marsepein in zakjes in echt luchtdichte bakken. Deze bakken heb ik gekocht bij een speciaalzaak en zag ze afgelopen jaar ook op de huishoudbeurs, en volgens mij nu ook bij de blokker. Deze bakken hebben vier sluitingen. Heb geprobeerd om een afbeelding erbij te zetten maar is niet gelukt. De bakken die ik heb zijn van Komax

13

Ik gebruik deze bakken:

http://www.hema.nl/winkel/wonen/opberga … (39822599)

Zijn echt wel luchtdicht hoor maar de fondant gaat er toch niet in zonder zakje, dus ook al is het wel een beetje lucht doorlatend maakt het niets uit!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

14 Laatst bewerkt door Annette52 (13-12-2011 12:01)

Als je je kleuren fondant verpakt in 2 x een laagje huishoud folie, en dan in een zip zak van Ikea of action daarna in de doorzichtige bakken van Hema, Ikea of noem maar op dan komt het helemaal goed!
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

15

Esther68 schreef:

Ik bewaar mijn marsepein in zakjes in echt luchtdichte bakken. Deze bakken heb ik gekocht bij een speciaalzaak en zag ze afgelopen jaar ook op de huishoudbeurs, en volgens mij nu ook bij de blokker. Deze bakken hebben vier sluitingen. Heb geprobeerd om een afbeelding erbij te zetten maar is niet gelukt. De bakken die ik heb zijn van Komax

Ik heb via google gevonden hoe deze eruit zien en zag ook dat er grote maten van zijn dus ga morgen wel even naar de blokker om ze te zoeken want kon er niet veel over vinden op internet

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken  :D

16

ik snap het...ik heb ooit 5 liter emmers bij de frituur gehaald..die goed schoongemaakt, pedaalemmer zak er in en mijn mix er in gedaan. (wel schoongemkaat totdat ik niets meer zag/rook/voelde etc :-)) Mijn fondant bewaar ik in oude emmers van bakels (2) en dat is voldoende..maar mijn fondant gaat ook snel. De fondant die ik gebruik is van in2bake. Maar snap helemaal wat je bedoeld hoor...lastig wanneer het snel droog word

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

17

Sprinklez schreef:
Esther68 schreef:

Ik heb via google gevonden hoe deze eruit zien en zag ook dat er grote maten van zijn dus ga morgen wel even naar de blokker om ze te zoeken want kon er niet veel over vinden op internet

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken  :D

Heb even verder gegoogled en kwam op locklock.nl. Ander merk maar zelfde systeem. Zag nu ook dat ze in de aanbieding zijn  :Y ! Ga er zelf, denk ik, een paar bijbestellen....

18

Die bakken vd blokker met 4 clipjes zijn niet zo groot, ik meen 2,5 liter de grootste.
De grootste luchtdichte bak die blokker heeft is een rechthoekige van curver van 3 liter. Of was het nou 4 liter? Uhm weet het niet meer hihi en tis nog wel mijn eigen afdeling.
Blokker heeft iig geen luchtigte bakken van 5 liter.

19

Ik was net even bij Blokker en daar stonden ze tot 1,9 liter met 4 clipjes, niet groter... toppolino oid was het merk.

I just love it....!!

20

hmm bedankt dan hoef ik daar morgen ook niet te gaan zoeken

21

Het was niet een heel grote blokker hoor, maar ik denk niet dat ze in andere filialen opeens tot 4 liter hebben, maar t zou natuurlijk kunnen... Nogmaals, succes...

I just love it....!!

22 Laatst bewerkt door anja66 (15-12-2011 12:01)

Eenzelfde soort bak(die met 4 sluitingen) is ook bij Sligro te koop. Merk "Selflock

23

ik bewaar mijn fondant in zakjes in een lege fondant emmer.... Werkt uitstekend.

Groetjes, Renata

24

Ik heb ook die met 4 sluitingen. Idd niet zo groot.

Maar voor het "niet doorzichtig" kun je toch gewoon een stickertje erop plakken met welke kleur erin zit?

25 Laatst bewerkt door jo-oosie (21-12-2011 21:41)

ik bewaar mijn fondant heel simpel:
ingepakt in een diepvrieszakje, dit goed luchtdicht om de fondant dichtdraaien en in een zipzakje van de action, en dat alles gewoon in een kartonnen doosje.....  gaat erg goed!

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)