1

Onderwerp: cricut foodprinter sugarveil of gewoon piping?

Hallo allemaal, ik zit al een tijd te twijfelen om eens een groter bedrag te gaan investeren in mijn üit de hand lopende"hobby.
ik heb flink op het forum gespit ove wat je nu precies kan met een cricut, met een foodprinter en met sugarveil en met gewoon goed worden in piping.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wat raden jullie mij seireus aan? mijn doel is gewoon, zeer originele taarten maken waarin mijn creativiteit niet is gebonden aan beperkingen van werken met alleen fondant/marsepein/gumpaste en boetseertooltjes en aardappelschilmesjes als jullie begrijpen wat ik bedoel.

It's never to late to become what you might have been

2

Re: cricut foodprinter sugarveil of gewoon piping?

Ik begrijp wat je bedoelt en ik heb zelf een foodprinter en een cricut cake ben met beiden erg tevreden en gebruik ze allebei ook regelmatig ik denk dat een foodprinter wel iets minder voldoening geeft aangezien het in principe gewoon printen is alleen kan ik het nu op mijn taart zetten vaak kan ik mijn taarten daarmee wel iets makkelijker en leuker maken als dat ik zelf met de hand had kunnen doen maar ontneem mezelf wel het frutselen. Met de cricut ben ik toch aan het rollen en meten en doen en heb daarmee wel het gevoel dat ik toch wel lekker aan het taarten ben zeg maar
Ik heb geen sugarveil dus daar kan ik niks over zeggen behalve dat dat ook wel een beetje op mijn lijst heb staan van spulletjes die me erg leuk lijken dus ik lees nog even mee......

walking on buttercreamclouds .....

3

tja..nu noem je ook producten die zo ontzettend uiteenlopen. De cricut..daar zijn de meningen over verdeeld. ik heb hem..en gebruik hem bijna niet..

De foodprinter heb ik ook en is makkelijk, maar je creativiteti word er niet echt door geprikkeld denk ik..

Sugerveil heb ik ook en is nu echt in opkomst hier heb ik het idee. Uiteindelijk heb je een prachtig resultaat, maar moet je denken aan het evt. doorlopend investeren in nieuwe matten.

Piping..daar bedoel je mee dat je met icing wilt gaan spuiten (of al doet) toch? Ik denk dat je, wanneer je het echt leuk vind en het echt jouw ding is...er veel uit kan halen. Je kan verschillende kanten op..dan zou ik investeren in een PME certifiaat oid.

Ikzelf ben altijd een voorstander van investeren in leren...en dan investeren in goederen...dus zou voor de laatste optie gaan. Er zijn nog zoveel technieken die je kunt leren, wat een apparaat niet kan evenaren (mijn mening).

Succes met je keuze!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

hai bedankt allemaal alvast, ik wil idd ook gaan investeren in piping daarmee bedoel ik idd werken met icing ik sta inmiddels al op de reservelijst voor pme januari 2012, want als ik het goed heb kan je daar ook mooie kantjes mee maken a la sugarveil en net zulke mooie letters en barokmotieven als met de cricut. wellicht is dat oplossing? en er staat een foodprinter te koop voor 45 euro dus wellicht ben ik dan compleet haha! indien er nog meer dames met ervaringen zijn please reageer :) :Y

It's never to late to become what you might have been