1

Onderwerp: Taartje 2,3 en 4!

Zo, daar zijn dan m'n volgende paar taarten.

De eerste is voor een vriend van mij die jarig was en heeeeeeel graag een chocobom wilde hebben. Nou dat kon hij krijgen.
Is een taartje (26cm) en gevuld met kersenvlaaivulling en witte bonbonbloc creme, afgesmeerd met cacoa botercreme.

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/309393.jpg

De tweede is een bedanktaartje (15cm) die ik voor mijn schoonmams had gemaakt tijdens een fröbelavondje. (wist ik veel dat ik de botercrememix van funcakes niet kan gebruiken om af te smeren onder fondant :S)
Is gevuld met bebogeen en bonbonbloccreme.

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/309380.jpg

De derde is de taart (26 cm) voor mijn zoontjes derde verjaardag.
Gevuld met frambozen slagroomouse en witte bonbonbloccreme en afgesmeerd met botercreme.
Takel heb ik gepuzzeld en Bliksem Mcqueen heb ik geboetseerd.
De jarige job was er erg blij mee!!!

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/309377.jpg

Feedback is altijd welkom en bedankt voor het kijken!!!

2

Re: Taartje 2,3 en 4!

Oh en het puzzelen en boetseren was beide de eerste keer, wat een klus zeg!
Ik vind ze natuurlijk geen van beide super lijken, vooral Bliksem niet (zal daar later nog een closeup van plaatsen) maar mijn zoontje zag hem en riep meteen: Dat is Bliksem mama! Wauw mooi zeg :) (goed genoeg dus :P)

3

Die chocobom zal lekker machtig zijn. Maar oh zoooo lekker! ;)

4

Ja, die chocobom was erg machtig! Vooral omdat mijn chocobiscuit niet genoeg wilde rijzen en ik er dus 2! op elkaar heb geplakt :P
Dus eigenlijk een 2 in 1 taart. Maar jummie was die wel :)

5

hoezo kun je niet afsmeren met bcmix van funcakes? die gebruik ik namelijk wel altijd voor afsmeren.... leuke taarten trouwens!

6

Omdat bij de witte taart, waarbij ik het gebruikte, het fondant ging smelten...
Erg vervelend als je dat niet weet...

Oh en de chocobom is voor zover dat niet te zien is afgewerkt met M&M's, kitkat en Amicelli van Dove! (amicelli was favo bij iedereen ;))

7

daar heb ik.nog geen een keer last van gehad. misschien mazzel gehad tot nu toe. waar smeer jij nu mee af dan?

8 Laatst bewerkt door Manon1982 (11-12-2011 22:05)

botercreme (homemade) 1:1

9

Wauw, die chocobom ziet er ook zo lekker uit!!!
Cars ziet er ook strak uit zeg!

Ik smeer ook gewoon af met de botercreme van funcakes, nooit last van gehad! :) .... Misschien ook geluk.....

10

Ik smeer ook af met mix van funcakes.
na het afsmeren zet ik hem wel een uurtje in de koelkast, zodat het hard wordt. daarna pas het fondant erover heen.
Kan het zijn dat je botercreme te zacht en warm was?

Live life to the max!!!!

11

Wat een leuke taarten zeg vooral je chocobom vindt ik heel leuk.
Ook ik smeer gewoon of met de bc van funcakes en ook nog nooit last gehad dat mijn fondant smolt ik zet hem ook eerst in de koelkast.