1

Onderwerp: helemaal niet tevreden graag tips!

Eerste bruids- en stapeltaart(buiten barbietaart :) met 1ste roosjes) is een feit...
Maar... ZOVEEL misgelopen.
Wou de techniek inspired by michelle gebruiken en dit liep goed voor de eerste lading witte chocoladeganache maar toen ik de volgende dag weer wou maken bleef het mislopen...Vlug gehaast naar de winkel voor nieuwe chocolade en blijven proberen..
Ondertussen hopeloos achter op schema waardoor het bekleden snel moest gaan want ze hadden de taart bijna nodig (echt een hele dag verloren door de chocolade toestand :grr: )
Dan liep er vanalles mis had 1 ste keer satin ice marsefond gebruikt (blijkt toch anders dan met andere merken) en kleefde te fel, luchtbellen,...onderweg gps stuk, door de chocoladetoestand 1 taart met botercreme moeten besmeren en op locatie er tussenuit moeten halen door doorzakking :o (had de taart wel in 2 delen vervoerd)
Plus een hoopje stress en alles liep fout.
Dit is dus het resultaat...Vele foutjes luchtbellen, geen strakke taart,enz..
Misschien te veel hooi op mijn vork door ineens 5 verdiepen te willen doen...Kan echt feedback en tips gebruiken van jullie meer ervaren bakkertjes!!! :D

Maak elke taart alsof het je laatste is!

2

Re: helemaal niet tevreden graag tips!

Wou de foto erbij zetten maar hoe doe ik dit? :+

3

Zie geen foto

Veel taart plezier

4 Laatst bewerkt door cakejes (12-12-2011 02:10)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ER7PNFXY-D.jpg

Ps: schreef bij mijn 1ste bericht barbietaart met roosjes maar bedoelde dus dat de roosjes ook de 1ste keer waren( hier ben ik wel fier op :P ) bedoelde dus eerste stapel met roosjes.

5

Roosjes zien er heel goed uit, en ja de luchtbellen ....    mischien gewoon doorprikken met een speld !

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

6

Als je lekker en snel wil werken met een goed resultaat moet je gewoon zorgen dat alles wat je doet, gewoon in je vingers zit.
Ik ga nooit nieuwe recepten gebruiken bij een opdracht. Dat moet je altijd eerst van tevoren uittesten. Het is handig om pas grotere opdrachten aan te nemen als je voor jezelf de basis beheerst. Het geeft namelijk zoooooo veel stress en dan is het niet meer leuk.
Mooi aan de taarten zjin de hoogte van de biscuit/cakes en de roosjes, de bekleding is wat minder is maar goed dat kwam door de stress.
Daarnaast moet je voor jezelf ook wat uitlooptijd inplannen als je nog niet zo heel ervaren bent zodat je ten allen tijd rustig kunt werken.
Je kunt alleen maar goed werk afleveren als je de rust bewaart.
Dus als je plant, ik ben 's avonds 8 uur klaar en je moet pas de volgende dag leveren, heb je gelukkig nog een hele nacht uitloop;)
Je hebt in ieder geval veel bijgeleerd met een opdracht.
De mensen vonden hem vast mooi en lekker en nu kun je weer uitkijken naar een nieuwe opdracht. Maar eerst even de chocolade onder de knie krijgen ;)

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

Wow wat een mooie roosjes :thumb
verder valt of staat alles met een goede planning. Zeker voor een bruidstaart, koop voldoende extra spullen voor nood, breng desnoods terug als je het niet gebruikt, maak alleen wat je kan.....
Heb je de taart gesmooterd?  In de koeling gezet en weer gesmooterd? De hoogte van de taarten is super, de maten tussen de taarten niet gelijk, mooi is als er bv. 5cm. Tussen de lagen zit.
Persoonlijk zou ik niet aan zo n belangrijke opdracht beginnen als ik niet bijna zeker weet dat me dit gaat lukken. Oef wat kan ik me jou stress voorstellen.
Hoop dat je er wat aan hebt, fijne dag!

8

anotschka schreef:

Als je lekker en snel wil werken met een goed resultaat moet je gewoon zorgen dat alles wat je doet, gewoon in je vingers zit.
Ik ga nooit nieuwe recepten gebruiken bij een opdracht. Dat moet je altijd eerst van tevoren uittesten. Het is handig om pas grotere opdrachten aan te nemen als je voor jezelf de basis beheerst. Het geeft namelijk zoooooo veel stress en dan is het niet meer leuk.
Mooi aan de taarten zjin de hoogte van de biscuit/cakes en de roosjes, de bekleding is wat minder is maar goed dat kwam door de stress.
Daarnaast moet je voor jezelf ook wat uitlooptijd inplannen als je nog niet zo heel ervaren bent zodat je ten allen tijd rustig kunt werken.
Je kunt alleen maar goed werk afleveren als je de rust bewaart.
Dus als je plant, ik ben 's avonds 8 uur klaar en je moet pas de volgende dag leveren, heb je gelukkig nog een hele nacht uitloop;)
Je hebt in ieder geval veel bijgeleerd met een opdracht.
De mensen vonden hem vast mooi en lekker en nu kun je weer uitkijken naar een nieuwe opdracht. Maar eerst even de chocolade onder de knie krijgen ;)

Ja had idd de techniek al beter eens geprobeerd:) ook of ik wel prettig werk met de marsefond...Ik had eigenlijk gepland de avond ervoor al klaar te zijn maar toch heeft dit niet geholpen. Ik denk er aan misschien volgende keer de gevulde en afgesmeerde kapsels in te vriezen  om dit te voorkomen? Hoe denken jullie hier over?

9

Esther1980 schreef:

Wow wat een mooie roosjes :thumb
verder valt of staat alles met een goede planning. Zeker voor een bruidstaart, koop voldoende extra spullen voor nood, breng desnoods terug als je het niet gebruikt, maak alleen wat je kan.....
Heb je de taart gesmooterd?  In de koeling gezet en weer gesmooterd? De hoogte van de taarten is super, de maten tussen de taarten niet gelijk, mooi is als er bv. 5cm. Tussen de lagen zit.
Persoonlijk zou ik niet aan zo n belangrijke opdracht beginnen als ik niet bijna zeker weet dat me dit gaat lukken. Oef wat kan ik me jou stress voorstellen.
Hoop dat je er wat aan hebt, fijne dag!

Nee had nog amper tijd om hem goed te smooteren dus zeker niet 2 maal maar wel een goede tip! Wist niet dat je hem best nog eens in de koelkast kan zetten en nog eens smooteren:) Ivm met de maten, ik had 5 cm tussen elke taart gedaan maar moest dus de middelste taart verwijderen door inzakking :grr:  :D