Onderwerp: [Feedback] taartenparade en eerste puzzelplaatje bumba kindertaart.
Hallo,
Afgelopen weekend heb ik mijn eerste puzzelplaatje gemaakt en het viel met Bumba niet tegen, ik ben er in elk geval niet ontevreden over.
Wel had ik problemen met de eerste laag fondant, de ene keer lukt het mij de fondant er zonder scheuren en barstjes overheen te leggen en de andere keer kan ik doen wat ik wil..... maar dan krijg ik het niet voor elkaar. zo ook bij deze Bumba taart, boven op de rand hier en daar barstjes. Ik gebruik geen poedersuiker maar crisco bij het uitrollen, had m deze keer niet zo dun uitgerold maar juist wat dikker gelaten. Ook loop ik er tegenaan dat de taart er soms wat hobbelig uitziet (zie de bloemetjes taart) Komt dat door de botercreme? of is mijn fondant dan juist te dun? Bij de bloemetjes taart had ik geen barstjes in de fondant. Uiteraard streef ik met mijn taarten naar perfectie dus wie kan mijn zeggen wat ik verkeerd doe?
Oh ja, de vulling... erg experimenteel ben ik er nog niet mee geweest, meer omdat iedereen de taarten erg lekker vind en ik daarom eerst de buitenkant ook perfect wil, heb ik alle taarten tot nu toe gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam.
Bedankt voor het kijken!

. Ik doe bv. 250 gram margarine, 250 gram roomboter en dan 500 gram poedersuiker... Ik maak de boter eerst zacht in de magnetron, roer eerst met een spatel de poedersuiker er een beetje doorheen, anders "stoft" het zo als je gaat mixen (zeker 10 minuten). Succes!