1

Onderwerp: [FEEDBACK] Hoge taart met strik (1e taartje met mijn nieuwe kennie!)

Jaaaaaaa ook ik heb eindelijk een Kenwood mixer en wel gekregen van mijn vriend!  :o  ik was zo super blij, hij werd gewoon bezorgd als verrassing!

maar waar het dus om ging was mijn taartje hihi. in combi met mijn nieuwe mixer & nieuw bakblik van pme is het eindelijk gelukt om een mooi biscuit te maken  :)

http://img.photobucket.com/albums/v216/Lisa-/striktaartje-1.jpg

ik heb misschien een heel raar vraagje  :o  heeft iemand iets van een foto van de afgesmeerde maar onbeklede taart? want volgens mij ga ik daar de mist in, smeer ik te veel botercreme erop waardoor de taart zo rond word..

Hij is wel hoog geworden, 8 cm, dus daar ben ik wel een beetje trots op  :o verder graag nog commentaar/tips!

2

Re: [FEEDBACK] Hoge taart met strik (1e taartje met mijn nieuwe kennie!)

Wauw leuk!!! Mooi hoor.

Helaas geen foto van afgesmeerde taart voor je.

Ziet er goed uit!!!!
En over dat ronde van de taart; je zet m wel op z'n kop? Dan heb je al zowieso de strakste lijnen aan de bovenkant zitten.

Even puur uit nieuwsgierigheid, waar maakte je je biscuit mee voor je deze kenwood had?

4

ik vind het een mooi taartje!

5

Ja ik zet hem inderdaad al op zijn kop, de randen zijn ook mooi strak voordat ik hem afsmeer.. En ik deed het gewoon met mijn handmixertje die nog kwam uit de erfenis van mijn oma (dus gepaard met aparte geur en nog net geen rook haha).. Of bedoelde je de ingrediënten?  :o

Nee hoor, dat was precies wat ik bedoelde... Ik heb nl zelf ook net een kenwood en mixte daarvoor ook met een philips handmixer. Eerst een oudje maar later een nieuwe. Mijn eerste biscuit uit mijn kennie vond ik een beetje teleurstellend tov mijn oude mixer, vandaar mijn vraag.... Bedankt!

Hmmm, tja, als je m al omdraait... Ik zal niet zeggen dat mijn taartjes altijd super strak zijn, maar zo te zien minder rond dan wat jij hier laat zien. Ik vind dat ronde trouwens wel leuk, maar begrijp je wel. Heb je zo'n dubbele smoother, zo'n hoek ding? Misschien is dat nog wat?

Succes!

7

Mooie strik!

Misschien kan de how-to van Lori je verder helpen? http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

8

Ahh geweldig die how-to! Precies wat ik bedoelde!
Ik heb zelf nog geen smoother die staat op dit moment in mijn winkelwagentje haha.

Maar wat ik al dacht, veelste veel botercreme gebruikt met afsmeren!  :o

9

http://www.youtube.com/watch?v=uzBAh7mWSvY

:)

Leuk taartje!

If it fits in a toaster, i can cook it!

10

Mooi taart,met een mooi gemaakte strik!!