Onderwerp: boetseren is toch niet zo makkelijk :S
maar uit uindelijk tog gelukt
heeft er iemand een tip tegen het snel scheuren en uitdrogen van het fondant? of wat kan ik het beste gebruiken om mee te boetseren ?
al vast dankje wel

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » boetseren is toch niet zo makkelijk :S
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
maar uit uindelijk tog gelukt
heeft er iemand een tip tegen het snel scheuren en uitdrogen van het fondant? of wat kan ik het beste gebruiken om mee te boetseren ?
al vast dankje wel

Het ligt eraan wat je gedaan hebt.Is je fondant op je taart gaan scheuren? En zo ja heb je tylose in je fondant gedaan?
Zo nee welke fondant heb je gebruikt?
En heb je eraan gedacht dat als je fondant in keuken folie rolt ( 2 laagjes),het zacht blijft?
Een object zoals je draakje kun je ook inpakken als je niet wilt dat het hard wordt. Ook de hele taart dus.
Maar ik moet iets meer info hebben, om je precies te kunnen helpen.
dankje wel voor je reactie
het draakje scheurde steets tijdens het boetseren de taart zelf lukte prima maar het is de eerste keer dat ik wat ging boetseren maar het fondant droogde zo snel dat het steets scheurde
ik heb geen tylose gebruikt ik weet ook niet wat het is
en ik gebruik fun cake fondant
ik doe het fondant niet in folie maar in boterham zakjes ik hoop dat je genoeg info hebt en weet wat ik fout doe
alvast dankjewel 
mooi draakje!!
Ziet er heel mooi uit
!
Ik gebruik voor het bekleden van taarten ook funcakes rolfondant. Daar heb ik ook eerder iets kleins mee geboetseerd en had ik hetzelfde als jij. De vorige keer had ik nog een restje Bakels fondant over (had ik gekocht maar vond ik niet zo fijn om mee te bekleden) dus bedacht me daar iets mee te boetseren en dat ging veeeeeel beter, was fijner en mooier. Je krijgt het mooier en gladder afgewerkt en kunt het langer bewerken (ik heb er toen ook wat tylose in gedaan maar ik weet niet of dat nodig is bij Bakels fondant). Dus bij het boetseren ga ik voortaan geen funcakes meer gebruiken.
Nou inderdaad,om te bekleden kan Funcakes wel maar om te boetseren gebruik ik ook Bakels.
Tylose is een poeder welke je in je fondant kunt doen om iets snel(ler) te laten drogen.Dit wordt vaak gebruikt bij boetseren met fondant. Niet in Marsepein.
Maar als je pas begint met boetseren is Bakels afdoende zonder tylose.
Bakels droogt op zich snel genoeg.Het kan inderdaad goed en langer bewerkt worden dan Funcakes zonder te scheuren.
Als je nog werkt aan je object dan steeds in plastic doen om te bewaren het droogt aan de lucht!
En als je wat je over hebt van je fondant bewaard na afloop,doe het dan in 2 laagjes folie(geen magnetron maar huishoud folie) en dan in een afsluitbaar bakje of zip zak op een donkere plaats.Niet in koelkast!
Succes.
dank jullie wel voor alle tip's

Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » boetseren is toch niet zo makkelijk :S