1

Onderwerp: slagroomsyphon (sifon?)

Ik weet wel dat er geen domme vragen bestaan maar toch voel ik me een beetje dom  :o .
In de folder van Blokker staat een slagroomsyphon van 29.95 voor 17.99. 'Beter en makkelijk slagroom maken staat er bij'. Maar hoe werkt zo'n ding? Er horen ook patronen bij maar ik weet dus ook niet hoe dit werkt. Ik heb al wel gegoogled en kom dan veel sifons tegen maar geen werkbeschrijving (iedereen weet blijkbaar al hoe zo'n ding werkt). Het lijkt me makkelijk, zeker omdat ik geen slagroom kan kloppen. Te kort of te lang maar nooit precies goed waardoor ik dus vaak hoop dat de mensen geen slagroom in of op de taart willen. Heb ook al veel topics gelezen over slagroom kloppen maar het lukt me gewoon niet  :nooo

2

Re: slagroomsyphon (sifon?)

Bij de AH verkopen ze grote bekers geklopte slagroom. Echt heel lekker en stevig. In het zuivelvak, bij de bekers ongeklopte slagroom.

Tieneke

3

Tante Tien schreef:

Bij de AH verkopen ze grote bekers geklopte slagroom. Echt heel lekker en stevig. In het zuivelvak, bij de bekers ongeklopte slagroom.

Tieneke

Die haal ik ook wel eens en vind deze wel lekker, maar toch niet erg stevig genoeg om mee te vullen. Wanneer ik deze uit de beker schep wordt 'ie al slapper. (Weet trouwens niet eens of slagroom uit zo'n sifon wel geschikt is om mee te vullen...)

Grappig trouwens.....ik had een oudtante die we ook Tante Tien noemde  :Y

4

Ik snap die dingen ook niet............mijn tante had hem toen ik kleiner was altijd op tafel staan  :rolleyes:

Hier staat wel een handleiding ook in het NL: http://www.nisbets.co.uk/downloads/User … 0CB162.pdf Ik neem tenminste aan dat het zo'n apparaat is.

5

weet niet of het hetzelfde is, maar vroeger :rolleyes:  ;)  hadden wij thuis zo'n ding waar je slagroom in moest gieten, dan er een gaspatroon (weet niet wat erin zat) op schroeven en je spoot dan geklopte slagroom uit de tuit.
Was niet te bewaren(slagroom zakte redelijk snel in), dus of je er wat aan hebt..... :think: lijkt me dat je er alsnog klopfix doorheen moet kloppen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Heb idd ook gelezen dat het vooral veel lucht is wat er mee uitkomt en snel inzakt.........dus om mee te vullen lijkt me niet handig.

7

Ik heb zo'n ding al jaren en jaren en gebruik hem alleen voor toetjes en taartjes waar een toef slagroom op komt, je giet er de slagroom in en om te zoeten moet je er suikersiroop bij doen, met gewone suiker gaat het niet. Je kunt ze vergelijken met de spuitbussen slagroom in de winkel. Je kun er ook andere vloeibare dingen in doen die je schuimig wilt hebben. Ik heb er een klein recepten boekje bij maar gebruik hem alleen voor slagroom. Met de feestdagen voor de deur haal ik de gezoete slagroom bij de makro en doe die erin, niks geen gedoe met suiker siroop maken, gas patroon erop draaien en ermee vullen, dan is ie gelijk klaar voor gebruik. Paar maal schudden en spuiten maar.

Christine.

8 Laatst bewerkt door etmc (11-12-2011 14:47)

Je kan gewoon poedersuiker gebruiken om je slagroom zoet te maken ;) even doorroeren...

En zon ding is idd niet geschikt om mee te vullen...

ow en je kan nog best veel plezier hebben met die patronen  :o

etmc schreef:

verklaar je nader?

I never met a calorie I didn't like....

10

taartenprinsesje schreef:
etmc schreef:

verklaar je nader?

Kan je gebruiken als lachgas.............kwam ik gisteren via google ook tegen.......en meer, maar dat ga ik hier niet neerzetten. Ik snap nu ook de  :o -smiley

Karin09 schreef:
taartenprinsesje schreef:
etmc schreef:

verklaar je nader?

Kan je gebruiken als lachgas.............kwam ik gisteren via google ook tegen.......en meer, maar dat ga ik hier niet neerzetten. Ik snap nu ook de  :o -smiley

:lol: net als de crisco waar je bepaalde dingen niet van wilt weten?

ik vraag al niets meer O-)

I never met a calorie I didn't like....

12

:lol:  :lol:  ;)

13

Ik doelde op lachgas dat andere weet ik niet! haha

14

nu maken jullie me echt wel nieuwsgierig: hier wordt de sifon redelijk veel gebruikt, maar niet voor op of in de taart.
Is wel heel makkelijk om vlug een mousse te maken (choco, bananen, aardbeien,...)
En heel lekker hoor!  :9
Maar over het andere gebruik  geen idee (alleen het lachgas)  :think:

15

Ik ben in ieder geval flink wijzer geworden van de reacties  :thumb:  (al snap ik die 'ene' nog niet helemaal... :lol: ) .
Omdat we bijna geen slagroom gebruiken thuis vind ik het zonde om deze te kopen, en ben bang dat deze dan in de kast belandt en er bijna niet meer uit komt. Voor die keer dat ik wel slagroom nodig heb, voor bv bij de appeltaart en/of koffie, koop ik wel een wegwerpspuitbus of die opgeklopte bekers van de AH  :Y

16

"Slagroom is inderdaad te vergelijken met de kant en klare spuitbussen. Vind 'm  wel veel lekkerder(minder zoet). Voor het vullen van een taart is de slagroom niet geschikt. Ook niet om van tevoren een toef op je gebak te spuiten. Het is echt bedoeld om direct te gebruiken. Ik gebruik 'm al jaren. Heb ooit eens een tweedehandsje cadeau gehad van een familielid. Hier in Twente worden rond de feestdagen veel kniepertjes gebakken(nieuwjaarsrolletjes) en de sifon is ideaal om deze te vullen. Dit is ook vrijwel de enige tijd van het jaar dat het ding tevoorschijn komt. Zou hem daarvoor niet willen missen. De slagroom is ook lang houdbaar. In de koeling opgeklopt wel minimaal een week, tot twee weken. Voor degene die zo'n fles hebben nog een tip: Gebruik de bekers verse slagroom,(weet nooit of dit nu gepasteuriseerd, of gesteriliseerd is) de lang houdbare slagroom uit de kartonnen pakjes werkt niet

17

Weet niet wat voor slagroom jij erin doet maar als ik ze op t werk vul zijn ze na een paar dagen echt niet meer goed!

18

Ik gebruik gewoon bekers slagroom uit de supermarkt. Bewaar de fles wel altijd in de koelkast ,en spoel het tuitje altijd weer goed af  met heet water na gebruik. Ik vind het ook vreemd, maar de slagroom blijft echt zolang goed. Hoewel het meestal voor de tijd wel op is.