1

Onderwerp: Hoe kan je een barbietaart of prinsessentaart invriezen?

Hallo,
er is iemand die een workshop zou willen hebben om een prinsessentaart of barbietaart te maken. Deze zou echter in de vriezer moeten tot de verjaardagsdatum (is met kerst).
Kan iemand mij vertellen hoe we dit het beste kunnen doen? Ik heb begrepen dat je een taart in een taartdoos (karton) moet invriezen met een zak errond. Maar het probleem bij deze is dat ie natuurlijk vrij hoog is omdat de bovenkant van de barbie er nog bovenop staat.
Heeft iemand hier ervaring mee??????

alvast bedankt voor het meedenken

groetjes Angelique

2

Re: Hoe kan je een barbietaart of prinsessentaart invriezen?

Geen ervaring, maar als je het zo maakt, dat het barbielijfje er nog afkan, is die al iets lager, en misschien een la uit de vriezer halen, zodat er meer hoogte in kan. Tenminste als er geen laag tussen de lades in zit. Verder zou ik het ook niet weten

3

Geen ervaring, maar als je het zo maakt, dat het barbielijfje er nog afkan, is die al iets lager, en misschien een la uit de vriezer halen, zodat er meer hoogte in kan. Tenminste als er geen laag tussen de lades in zit. Verder zou ik het ook niet weten

4 Laatst bewerkt door Mirie (07-12-2011 15:55)

Ik heb een barbietaart weleens ingevroren door 'm op een ruime beklede mdf plaat te maken. Toen een doos erover heen gezet, gewoon een schone hoge kartonnendoos van bijv. de supermark.
En toen een zak erover heen. En toen een grote vrieskist, dus zonder lades.

5

Mirie schreef:

Ik heb een barbietaart weleens ingevroren door 'm op een ruime beklede mdf plaat te maken. Toen een doos erover heen gezet, gewoon een schone hoge kartonnendoos van bijv. de supermark.
En toen een zak erover heen. En toen een grote vrieskist, dus zonder lades.

Bedankt voor je reactie.
Ik zet mijn taarten altijd op karton en deze bekleed met inpakpapier, zou dit niet supervochtig worden. Jij bekleed je mdf met fondant zeker? Als ik dan een grote kartonnen doos over de barbietaart doe die op een kartonnen onderbord met inpakpapier bekleedt is, zou het dan ook lukken denk je, en dan hier een kartonnen doos over met een vuilniszak.

Nu heb ik altijd gelezen dat je de taart 24 uur van tevoren uit de vriezer moet halen en dan in de koelkast met doos moet laten ontdooien omdat het vocht dan in het karton gaat zitten. Dit laatste zal ook niet lukken, heb je deze dan op kamertemperatuur laten ontdooien met de doos erover???
Sorry voor al deze vragen, maar heb überhaupt nog nooit een taart durven invriezen voor iemand.

Hoop nog iets van je te horen

groetjes Angelique