1

Onderwerp: Hoelang is zwitsers room houdbaar

Hallo

Misschien een hele domme vraag:

Ik wil voor mijn dochters 3de verjaardag een mooie Hello Kitty Stapeltaart maken uit 3 lagen. (25, 20 en 15 cm).
En ik wil ze gewoon vullen met alleen zwitserse room. Maar nu is mijn vraag hoelang kun je klaargemaakte room bewaren? En moet het ook in de koelkast bewaart worden als de taarten eenmaal klaar zijn? want we hebben niet zo`n hele grote koelkast.

Iedereen met tips het is van harte welkom

2

Re: Hoelang is zwitsers room houdbaar

ja zwitserse room moet echt in de koeling bewaard worden
er zit slagroom in

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Oke bedankt dan weet ik dat

4

en de rest van je vragen, ikzelf hou een max van 3dgn bewaren na bereiding aan. omdat het slagroom is. je kan het overigens wel met taart en al invriezen.

en als ik een tip mag geven, trempeer het biscuit onder elke laag room. dit kan ook simpel met jam. heel dun laagje aanbrengen. dit houdt het biscuit wat vochtiger, wordt minder snel droog.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

5

Max 3? eerder max 2 dagen... Of 1 zelfs. Erg vatbaar voor besmetting

6 Laatst bewerkt door rorico (10-12-2011 19:19)

bij onszelf durf ik de derde dag er wel van de eten,maar dan reken ik de avond dat ik hem afvul als dag 1. dus eigenlijk 2,5dag. nog een dag later niet meer.dus bijv vrijdagavond vullen, zaterdag en zondag ervan eten.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

7 Laatst bewerkt door AnitaYara (11-12-2011 13:47)

We vieren de verjaardag van mijn dochter op de zondag dus het is handiger dat ik dan dus de vrijdags de taarten vul zaterdag bekleed en zondag opeten.

Wat voor jam kan ik er voor gebruiken maakt het ook wat uit als er stukjes bij in zitten of moet het een gladde jam zijn en zoja waar kan ik dat halen?

Kan ik de fondant van te voren ook al klaar maken en figuurtjes uitsnijden of moet dat ook op de dag zelf?

8

Als t kan zou k zelfs za vullen en bekleden... En jam kan je evt ook zeven als je er geen stukjes fruit in wil

9

als je zaterdag gaat bekleden zou ik ook zaterdag vullen. zoveel werk extra is dat ook weer niet, maar wel een stuk verser allemaal.