1

Onderwerp: Stapelen met plastic deuvels, houten deuvels of met rietjes?

De taarten die ik tot nu toe gemaakt heb, heb ik gestapeld met rietjes. De maximale stapel die ik heb gemaakt is 3 laags. Ik heb een opdracht gekregen voor een 4 laags bruidstaart (25, 20, 25 en 10 met lussenstrik op de bovenste) en ik vraag me af of ik die ook met rietjes kan stapelen.

Het bruidspaar wil de taart de avond voor de bruiloft zelf komen halen. Kan ik de taart wel gestapeld meegeven of moet ik aanbieden de taart de volgende dag te brengen en daar af te stapelen?
Ik had bedacht dan laag 1 en 2 thuis te stapelen en laag 3 en 4 ook en deze sets op locatie af te maken. Wat is jullie idee?

Bedankt alvast voor de reacties.

2

Re: Stapelen met plastic deuvels, houten deuvels of met rietjes?

mijn mening........ nooit stapelen met rietjes en bruidstaarten lever ik altijd zelf af op locatie

Alles goed???? nee 3 fout

3

Rietjes met daarin sateprikkers :)

groetjes Wilma

4

Tot 3 hoog met rietjes, daarna met hidden pillars en plates van Wilton.

Jacqueline

5

Wollie schreef:

Met lange sate prikkers neem ik aan om de boel 'vast' te zetten?

6

yakefrank schreef:

Tot 3 hoog met rietjes, daarna met hidden pillars en plates van Wilton.

Dus de bovenste drie lagen met rietjes en de eenna onderste op een plate? En dan in de onderste de hidden pillars en ook een plate eronder?

7

Nee, ik bedoel (brede) rietjes voor taarten van max. drie hoog (en een extra taartkarton).
Als ik grotere taarten maak dan stop ik er hidden pillars in en gebruik ik de plates van Wilton. Alleen niet voor het bovenste taartje, dat rust gewoon op rietjes en een extra kartonnetje.

Als je met de hidden pillars en plates werkt kun je de taart makkelijk thuis stapelen en compleet vervoeren (laatst een 5 hoge taart in de achterbak vervoerd, drie kwartier in auto). Het best al de avond vantevoren, want dan kan de royal icing (die je dus onder de plates en het kartonnetje doet om het geheel goed stevig te krijgen) uitharden. Nou, een grote vent die je taart dan omver krijgt :).

Oh ja, ik plak vaak ook nog iets van ducktape op de plate waarop dus het taartkarton van de andere taart komt. Better safe than sorry!

Jacqueline

8

Hai Jacqueline,
Helemaal duidelijk. Zo ga ik het doen. Bedankt!

9

Go4Cake schreef:
Wollie schreef:

Met lange sate prikkers neem ik aan om de boel 'vast' te zetten?

Ja, lange prikkers, maar ik knip zo op de zelfde hoogte als de rietjes af, gewoon voor de stevigheid!

groetjes Wilma

10

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=130997

deze gebruik ik altijd en ik stapel meestal niet hoger dan 3

Alles goed???? nee 3 fout