Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes
SUPER!!! Heel erg gaaf, deze ga ik zeker maken!
Kijk op http://www.vanrinske.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Sjablonen, Patronen & Howto's » [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes
SUPER!!! Heel erg gaaf, deze ga ik zeker maken!
Super how to, bedankt!
Prima how to, veel dank!
Ik ga het dit weekend proberen met dat zachte fruit (snoep) want dat lijkt me iets vriendelijker voor de volwassen (lees oudere ) tanden!
Ik zal hier posten hoe dat is oke?
Dit lijkt me leuk, moet een uitproberen
Ook ik ben enthousiast!!!!
Lees dus lekker mee
Ik ga het dit weekend proberen met dat zachte fruit (snoep) want dat lijkt me iets vriendelijker voor de volwassen (lees oudere ) tanden!
Ik zal hier posten hoe dat is oke?
Ben benieuwd!
Ook ik ben benieuwd naar het "zachte-fruitsnoep-probeersel"
Ik heb ze gisteren ook gemaakt,en ze zijn super leuk!!!
Heb in de laatste 2 minuten het zuurtje er in gelegd,ziet er heel mooi uit.
Bedankt voor je How to!
Nou, jammer dat zachte fruitsnoep probeersel gaat hem ook niet worden hoor!
Het word een kleverige boel en is nadat het afgekoeld is niet mooi om te zien en blijft ook plakkerig.
Helaas maar misschien nog eens een eigen probeersel met gelatine mengsel maken.
Als het lukt horen jullie het van mij.
Groetjes Annette
Zou dit ook werken met zoutdeeg? Het lijkt me leuk om daar een niet-bederfelijke versie mee te maken, iemand een idee?
@kaatjetaatje:
Dit moet volgens mij ook goed lukken hoor,al zou ik het snoepje er dan ook pas de laatste 2 minuten inleggen,als het zoutdeeg nog net niet begint te kleuren.
Ik heb ze gisteren gemaakt met het recept van PP
(vind ik altijd heel lekker), en vind ze mooi geworden!
Ik heb vorige week koekjes voor in de kerstboom gemaakt met brooddeeg, zijn keihard geworden.
De koekjes met 'glas' die ik gemaakt had en klaar had liggen voor in de boom zijn helaas alle glaasjes weer van gesmolten
@kaatjetaatje:
Dit moet volgens mij ook goed lukken hoor,al zou ik het snoepje er dan ook pas de laatste 2 minuten inleggen,als het zoutdeeg nog net niet begint te kleuren.
Dank voor je tip! Ik ga experimenteren!
Wat een leuk idee!!!!
Zou dit ook werken met zoutdeeg? Het lijkt me leuk om daar een niet-bederfelijke versie mee te maken, iemand een idee?
Waar je wel rekening mee moet houden is dat zoutdeeg altijd wel een beetje uitloopt. Je koekjes blijven dan niet zo mooi strak in vorm als die van Peggy Porschen...
kaatjetaatje schreef:Zou dit ook werken met zoutdeeg? Het lijkt me leuk om daar een niet-bederfelijke versie mee te maken, iemand een idee?
Waar je wel rekening mee moet houden is dat zoutdeeg altijd wel een beetje uitloopt. Je koekjes blijven dan niet zo mooi strak in vorm als die van Peggy Porschen...
Weer zo'n bruikbare tip, dank!
Helemaal geweldig, dit ga ik proberen!
En als we het snoepje vervangen voor chocolade?? vast ook heeeel erg lekker!
Hoe kan het dat de snoepjes dan weer gaan smelten?
Ik vind ze echt superleuk, dank je wel voor je glasheldere (!) how-to.
Mag ik vragen welke uitstekers je gebt gebruikt voor de sneeuwvlokken?
En als we het snoepje vervangen voor chocolade?? vast ook heeeel erg lekker!
vast heel lekker , alleen zijn het dan geen glas-in-lood-koekjes meer
Hoe kan het dat de snoepjes dan weer gaan smelten?
hoe bedoel je...wanneer gaan ze weer smelten dan?
Mag ik vragen welke uitstekers je gebt gebruikt voor de sneeuwvlokken?
Dat is een setje dat ik bij Kookpunt in Rotterdam heb gekocht. Heb het verder alleen op buitenlandse websites gezien...
zie ook dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=176875
Ik heb vorige week koekjes voor in de kerstboom gemaakt met brooddeeg, zijn keihard geworden.
De koekjes met 'glas' die ik gemaakt had en klaar had liggen voor in de boom zijn helaas alle glaasjes weer van gesmolten
Ik las bovenstaande, vandaar de vraag.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Sjablonen, Patronen & Howto's » [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes