1

Onderwerp: satin ice marsefond??

Ik moet een  bruidstaart bekleden met champagne (zacht beige) kleur. Dus eigenlijk is dit dan ivory denk ik. De bruid wil marsepein maar ik wou marsefond doen om toch een mooiere kwaliteit te hebben met toch de marsepein smaak.
Nu heb ik dit al een paar keer met kleurstof ivory geprobeerd maar ik kom maar niet tot de juiste mooie kleur die ik wil...
Ik heb wel al gehoord dat ivory van satin ice wel een mooie kleur heeft, heeft iemand hier ervaring mee??
Zou ik die ook kunnen mengen met marsepein (denk ook aan smaak en kleur)??
En zou dit dan misschien ook niet strakker afwerken dan satin ice alleen(strakke hoeken)???
Haha heel veel vragen :Y

Maak elke taart alsof het je laatste is!

2

Re: satin ice marsefond??

Maar als de bruid marsepein wilt, dan neem je toch marsepein?
Ik zou er iig niet blij van worden als ik een taart met marsepein bestel, dat ik dan marsefond erop krijg, al helemaal niet op mijn trouwdag/bruidstaart.  :nooo

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Katja1604 schreef:

Maar als de bruid marsepein wilt, dan neem je toch marsepein?
Ik zou er iig niet blij van worden als ik een taart met marsepein bestel, dat ik dan marsefond erop krijg, al helemaal niet op mijn trouwdag/bruidstaart.  :nooo

ja idd, maar dit was enkel voor de smaak van marsepein te hebben. Dat het geen 100% marsepein is vind ze niet erg.

4

Oh, oke!
Sorry, verder kan ik je niet helpen.
Je zegt dat het niet echt de kleur wordt, die jij zoekt.
Wat mis je dan in de kleur?
Misschien kan je het met een andere kleur erbij proberen(bijv. een heeeeeeel klein beetje geel?)
Weet niet hoelang je nog hebt, maar in de tussentijd kan je zoiets alvast proberen, even met een heel klein beetje marsefond.
Of even googelen op satin ice ivory bij afbeeldingen.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

5

ja het word altijd zo een echte (niet de rol-) marsepein kleur :)
maar ik denk dat ik het inderdaad toch is ga proberen :think:  en dan laat ik zeker weten hoe het samen smaakt en eruit ziet!
De taart is trouwens tegen volgende zaterdag.

6

ja het word altijd zo een echte (niet de rol-) marsepein kleur :)
maar ik denk dat ik het inderdaad toch is ga proberen :think:  en dan laat ik zeker weten hoe het samen smaakt en eruit ziet!
De taart is trouwens tegen volgende zaterdag.

7

Als je satin ice ivory en marsepein mengt krijg je een hele mooie lichte champage kleur! :)

8

Pearl spray eroverheen?

Jacqueline

9

yakefrank schreef:

Pearl spray eroverheen?

Was misschien een goed idee geweest! Want was uiteindelijk toch iets te licht uit gevallen:)
En wat een miserie voor stofjes! :grr:
Satin ice (had al gehoord dat het stofjes meer aantrekt/ vasthoud), samen met marsepein (dat toch veel meer plakt dan fondant)
Is echt een stofmagneet! Heb wel duizend keer tafel enz schoongemaakt en handen gewassen en toch zijn er die stofjes die bovendien er bijna onmogenlijke af te krijgen zijn! :o
Haha ik wil nooit meer marsepein gebruiken voor een bruidstaart!
Echt respect voor de mensen die hiermee kunnen werken, maar geef mij maar de vertrouwde 100 fondant( liefst callebout) :9

10

Ik heb eergisteren de ivory satin ice geprobeerd op mijn oefenbruidstaart, zonder marsepein. Ik vond de kleur echt heel tof! Hij is lichter dan de kleur op het etiket, dus staar je daar niet blind op.

Maar antwoord op de marsepein vraag heb ik dan weer niet...

Succes!