1

Onderwerp: Mijn eerste stapel voor dl haar eerste verjaardag!

Mijn kleine meid werd gisteren al 1 jaar! Wat gaat het toch snel...

De bovenste is een speculaas biscuit met een vulling van speculaaspasta en stukjes speculaas.
En de onderste is chocolade biscuit met stoofpeertjes, pure chocolade en dulde de leche, zonder twijfel de lekkerste die ik ooit maakte!

Hij is niet perfect, en nee de ventjes zijn niet geboetseerd. Maar voor een eerste stapel kan hij er best mee door, vind ik zelf  ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UQ8F4ZQY.jpg

Tips en feedback zijn steeds welkom!

Bedankt om te kijken  ;)

Re: Mijn eerste stapel voor dl haar eerste verjaardag!

wat maakt het nou uit of die poppetjes wel of niet geboetseerd zijn, je dochter werd één en JIJ maakte ZELF haar taart! Hij ziet er super uit, en klinkt om op te vreten  ;)
Hoe doe je dat met die stoofpeertjes???

Jose

3

Re: Mijn eerste stapel voor dl haar eerste verjaardag!

Joosjepoosje schreef:

Hoe doe je dat met die stoofpeertjes???
Jose

Gewoon schillen, in 4 snijden, klokhuis eruit (allemaal nogal logisch natuurlijk :-)) Dan doe je ze in een kookpotje met 1/2 schuimwijn en 1/2 water, sap van 1 citroen, een paar lepels suiker er bij en een snuifje kaneel en laten koken tot ze zacht zijn.

Ik deed dan eerst een laag dulce de leche op mijn biscuit, daarop de peertjes uitgelekt in stukjes gesneden en op de onderkant van de laag biscuit die daar op komt smeerde ik pure chocolade ganache.
Echt super lekker! Je biscuit wordt ook lekker sappig (zeg je dat zo?) door het vocht dat nog uit de peertjes komt.