1 Laatst bewerkt door Belletain (08-12-2011 21:02)

Onderwerp: MBC met bounty's ?

Mij is gevraagd om een bounty vulling te maken.

Nu heb ik wel gezien dat je een mars mousse kunt maken, en ik denk dat het met bounty's wel hetzelfde zou gaan, maar aangezien ik een probleem met mijn keukenmachine heb, kan ik niks met slagroom maken.

Nu is mijn vraag, kun je bounty's ook in je meringue botercreme vermengen? Normaal gebruik ik "harde" koekjes/chocolade om erin te vermengen, maar aangezien bounty zo kleverig is weet ik niet zeker of dat er goed doorheen gaat of dat alles aan je mixer blijft zitten.

Als dit wel kan, hoe gaan jullie te werk?

Of kun je bounty's beter door banketbakkers room mengen?

..*Heerlijk aan het bakken*..

2

Re: MBC met bounty's ?

Ik zou het door de botercrème mengen, door de banketbakkersroom zou ik niet doen!

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

3

Dus dat kan? Hoe pak je dat dan aan?

Normaal gooi ik de koekjes/chocolade door de hakmachine en daarna mix ik het door de MBC, maar volgens mij kan bounty niet goed in de hakmachine

4

Misschien proberen? Anders in kleine stukjes snijden en dat er door roeren?

Is smelten een optie?

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

5

Gesmolten bounty door mbc lijkt me niet zo'n goed plan.
De andere opties zou ik kunnen proberen, maar als het mislukt, dan zit ik gelijk, aangezien ik weinig tijd heb en het een klein en goedkoop taartje is.

Iemand die het al een keer heeft gemaakt?

6

tja, je zal toch moeten proberen.

en ondanks dat het een goedkoop taartje is, als iets mis gaat zal je het toch opnieuw moeten maken. das het risico als je een opdracht aanneemt.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

7

Ik heb het nu zo geregeld dat ik het maandag even uitprobeer, als het dan niks wordt, kiest ze voor choco mousse.

8

en de kokosmassa uit de bounty halen (of losse kokos kopen en suiker er door heen mengen), uitrollen en als plak tussen twee lagen choco-bc leggen?

9 Laatst bewerkt door pennyroyaltea (09-12-2011 14:15)

is het voor volwassenen?

ik heb namelijk is een hemelse modder gemaakt met malibu (cocos likeur) en dat smaakte lekker naar bounty

(1 van mn favoriete drankjes is dus malibu met cocoslikeur)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

10

Dat kan ik natuurlijk ook proberen!
Evenveel kokos als suiker bij elkaar?

En dan de BC met chocolade pasta, of stukjes chocolade?

11

@pennyroyaltea Ja het is voor volwassenen..
Maar met de hemelse modder moet je toch ook slagroom kunnen stijf kloppen? En dat doet mijn keukenmachine dus niet meer..

vooral eieren.. geloof ik (weet het recept niet uit mn hoofd)

maar heb je niet nog ergens een oud handmachientje liggen?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

13

Ja eieren moeten er ook in. En die krijgt de machine nog wel stijf.
Maar volgens mij moest er ook slagroom in, alleen weet ik niet of dat ook stijf geklopt moet zijn?

Ik heb 2 machines...

- De 1 maakt de slagroom niet stijf meer
- En de anders veranderd de slagroom in boter :P

Dus tijd voor een nieuwe goede machine

14

Belletain schreef:

Dat kan ik natuurlijk ook proberen!
Evenveel kokos als suiker bij elkaar?

En dan de BC met chocolade pasta, of stukjes chocolade?

Bountyeffect is volgens mij lekkere crunch van chocola en vervolgens lekkere romige kokosvulling.
Normaal is een zak droge kokos redelijk droog, best lekker als je er van houdt.. maar het bountyeffect is plakkeriger. Dan zou ik ze een paar uur laten wellen in kokosmelk (of gewone melk, room of water). Suiker naar smaak erbij. Een taart is snel te zoet naar mijn eigen smaak, dus ik zou voorzichtig zijn meteen half kokos half suiker te doen, maar in zo'n bounty zelf is dat al wel snel de verhouding. Lekker met krokante stukjes chocola erbij, in een laagje (dus gesmolten chocola uitsmeren en laten opdrogen, of inderdaad als stukjes door het kokosmengsel, of stukjes in een aparte BC-laag.