Onderwerp: doen jullie een barbie taart ook vullen?
Of wordt hij dan instabiel?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » doen jullie een barbie taart ook vullen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Of wordt hij dan instabiel?
Ja, hoor, die vul ik ook.
Onlangs 1 gemaakt met de mixerkom van mijn keukenrobot als bakvorm (die is groter). En hier heb ik het biscuit eerst in 2 gesneden, dan een kartonnetje tussen de 2 helften en gestut als een stapeltaart. En de 2 helften elk nog 2 maal gevuld.
Zo is het ook makkerlijker om stukjes te snijden, eerst de bovenste aansnijden tot aan het kartonnetje, en dan de onderste.
Ik vul hem gewoon. Ik leg wel een kartonnetje tussen 2 delen van de taart, het onderste gedeelte vul ik 2 á 3x en de bovenste 2x. Als je ook kijkt in de how to's zie je er meerdere voor een barbie wellicht heb je daar nog iets aan. En in je de zoekfunctie kijkt kom je ook meerdere topics hierover tegen. Succes!!
Hoe stut je die dan als ik vragen mag? Ik heb een stet met een speciale vorm en een pop zonder benen. Is dat dan ook nodig?
2 zielen 1 gedachte
2 zielen 1 gedachte
Inderdaad!!
Hoe stut je die dan als ik vragen mag? Ik heb een stet met een speciale vorm en een pop zonder benen. Is dat dan ook nodig?
Ik gebruik satéprikkers in dit geval. De taarten worden best wel zwaar met die vullingen en het bc dijkje en de bekleding achteraf... Dus om een scheefgezakte taart te vermijden, stutten dus.
Of het echt nodig is? Ik heb het nog niet zonder geprobeerd, maar better safe than sorry.
Maar hoe doe je dat dan? Doe je de sate prikkers bijvoorbeeld opzij erin prikken? En met het karton? Doe je die er horizontaal tussen of verticaal ernaast?
Maar hoe doe je dat dan? Doe je de sate prikkers bijvoorbeeld opzij erin prikken? En met het karton? Doe je die er horizontaal tussen of verticaal ernaast?
neenee...
misschien kan je best eens kijken naar een how-to over het stapelen van taarten (ik veronderstel dat je nog geen stapeltaart gemaakt hebt?).
In de onderste taart steek je een aantal satéprikkers, van boven in de taart recht naar beneden - je knipt die op maat zodat ze precies gelijk komen met de bovenkant van de taart.
Het kartonnetje leg je onder de bovenste taart, bovenop de onderste taart. Het kartonnetje steunt dan eigenlijk op de prikkers zodat het biscuit niet plat wordt gedrukt.
Ik zou zo'n 5-tal prikkers gebruiken.
Bij het aansnijden moet je die er dan wel even uitpikken.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » doen jullie een barbie taart ook vullen?