1

Onderwerp: Dillema! 3x bakken of in 1x?

Ik heb van de hummingbird bakery een heerlijk recept voor carrot cake, maar die moet in 3 verschillende bakblikken gebakken worden. Aangezien ik in mijn eigen oven maar 1 blik kwijt kan, kan ik al het beslag ook gewoon in 1 blik doen en de baktijd verlengen?
Of toch gewoon 3x bakken, en het beslag dus 'laten staan'?

2

Re: Dillema! 3x bakken of in 1x?

Ik heb bij deze ook zitten twijfelen en toen was de kans voorbij om hem te maken :s

Maar mijn bedoeling was in 1x het beslag maken en hem dan in 3x bakken. Maar goed ik heb hem dus nog niet zo gebakken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik heb pas een recept uit dat boek gemaakt (de Hummingbirdtaart zelf) en ik heb het gebakken in drie delen, zoals in het recept staat. Ik vrees dat je de taart niet doorgesneden krijgt als je het in één keer bakt.

4

Ik weet niet precies welk recept het is maar ik heb het laatst met een chocolade taart gedaan (van een ander boek). Ik had ook geen verschillende bakblikken dus alles in één keer. Daarna een paar uurtjes in de vriezer, dan doorsnijden en laten ontdooien. Het was wel een beetje een kruimelwerkje maar het was goed te doen!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

Dank jullie voor jullie advies!
Ik ga 'm denk ik toch gewoon in 1x keer mixen en in 3x bakken.

6

las pas dat iemand bakpapier tussen de lagen van zo'n regenboog taart deed.... dan krijg je ze makkelijker los.
is dat een idee?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

Ik heb het eerder gedaan ineens, is niet te doen. Hij wordt dan bijna zwart aan de buitenkant en gaart niet van binnen. Het beste is dus echt in 3x bakken. Dan is hij gaar van binnen en lekker van buiten.

Succes!

8

Nogmaals dank!
Ik heb hem inderdaad in 3x gebakken, dat ging prima.
Ontvanger is super blij met de taart!
Deze taart is zooo lekker namelijk.