1

Onderwerp: te zoete vulling

hallo,

Ik ben net begonnen met taarten decoreren. Ik maak wel al heel lang gewone taarten. Nu heb ik mijn eetste taart gemaakt met een vulling zoals ik die normaal altijd gebruik. Maar in combinatie met een fondant laag was het echt een miere zoete taart.
Hoe kan ik het beste mijn taart vullen.
Voorheen deed ik dat altijd met een laag jam en ongesuikerde slagroom.

alvast bedankt!

groeten lieke

Re: te zoete vulling

Je vraag is dus eigenlijk welke vulling is minder zoet in combinatie met de fondant!?

Aan de linkerkant van het beeldscherm staat een knop recepten en daar kun je echt heel erg veel lekkere recepten vinden. Ik zou gaan voor een frisse vulling, zoals citroenvulling, kersenvulling of bosvruchten, dat is een goede tegenhanger van de zoete fondant.

3

Wat vaak ook helpt is als je jam gebruikt om dan halvajam te gebruiken want die is heel wat minder zoet  ;) of gewoon vers fruit  ;)

walking on buttercreamclouds .....

Ik vind het ook al snel te zoet, hoor. Maar ik houd dan ook wel van friszure smaken.

Ben zelf het meest dol op lemoncurd met yoghurtbavarois, waar ik dan nog framboosjes bij doe. Dan is íe echt super.

Anderen willen graag ook nog wel een combi met chocola of mokka. Houdt er zelf niet zo van, maar goed, ik bak ook voor mijn bezoek. Ik doe er dan wel altijd een vruchtenlaagje bij, jam of verse vruchtenpuree zodat je er toch een zuurdere smaak bij hebt als tegenhanger.
Een laagje is vaak al genoeg om de 'harmonie' weer te herstellen.

bedankt voor de reacties.

Ik ben er nu ook achter waatom hij zo mierenzoet was.
Ik had per ongeluk vannille fondant gekocht. Die is nog zoeter dat de gewone. Dat doe ik niet meer op een zoete taart.