1

Onderwerp: Welke taartbodem en hoeveel voor een barbietaart

Hoi

Ik ben nog niet een heel ervaren taartmaakster en heb een paar vraagjes.
Wat voor bodem gebruiken jullie voor een barbietaart zoals beschreven bij howto's? En hoeveel? Hoe lang moet dit dan in de oven? Ik kan dit niet terug vinden op de site.

Alvast bedankt!

2

Re: Welke taartbodem en hoeveel voor een barbietaart

Wij gebruiken een bodem van biscuit. En hoe lang hij in de oven moet verschilt per oven en per hoeveelheid taart die je maakt.

Kijk voor het recept op even bij de recepten links in de kolom.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

333 gram mix, 33 ml. water en 5 eieren is voor een wondermold. Toevallig gisteren gebakken dus vandaar.

Groetjes van Mieke

4

nu heb ik tussen de tabellen gekeken, maar daar wordt alleen gesproken over ronde en vierkante vormen. Ik heb zelf een tulband die ik hiervoor wil gebruiken.

Hoe pakken jullie dit aan?

5

mrs.cake schreef:

333 gram mix, 33 ml. water en 5 eieren is voor een wondermold. Toevallig gisteren gebakken dus vandaar.

Groetjes van Mieke

Dat is dus alleen als je de mix van Funcakes gebruikt :+ .

Gebruik je een ander merk mix of maak je het beslag helemaal zelf dan werkt het anders denk ik zo maar ;)

Groetjes, Ilonka

6

Damaris schreef:

nu heb ik tussen de tabellen gekeken, maar daar wordt alleen gesproken over ronde en vierkante vormen. Ik heb zelf een tulband die ik hiervoor wil gebruiken.

Hoe pakken jullie dit aan?

Dan pak ik mijn bakblik en gooi hem vol met water. Dan gooi ik het water in mijn maatbeker zodat ik weet hoeveel de inhoud van mijn pan is.
Dat vergelijk ik dan met de pannen welke ik heb (rond en/of vierkante) waarvan ik weet hoeveel beslag ik nodig heb.

Groetjes, Ilonka

7

okay, dank je!

Hoop er nu mee uit de voeten te kunnen! Alhoewel ik daar ook nog niet achter ben hoeveel beslag ik dan nodig zou zijn. We gaan gewoon wat proberen! Weet nu in elk geval dat ik biscuitmix kan gebruiken.

Groeten,
Damaris

8

Inhoud bakblik bepalen door te kijken hoeveel water erin kan. Per halve liter water 1 ei nemen voor biscuit en de overige ingrediënten (suiker en bloem/maïzena) daarop aanpassen. Zie recept voor basisbiscuit links bij de recepten.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

9

Ottolien schreef:
mrs.cake schreef:

Groetjes van Mieke

Dat is dus alleen als je de mix van Funcakes gebruikt :+ .

Gebruik je een ander merk mix of maak je het beslag helemaal zelf dan werkt het anders denk ik zo maar ;)

Foutje sorry hahaha. Zei net al tegen mijn man dat ik beter in winterslaap kan gaan.

Groetjes van Mieke