1

Onderwerp: vlaaifruit in taart

Hallo dames,ik wil graag vlaaifruit uit blik in de taart doen,kan ik dat zo uit rechtsstreeks uit blik of moet ik er nog iets speciaals mee doen?Ben nog niet zo lang bezig en wil een keer een andere vulling.Dan heb ik ook een vraag over diepvries fruit,is dat lekker en doe je dat er in bevroren toestand in?Alvast bedankt voor de antwoorden.

2 Laatst bewerkt door SweetTooth (07-12-2011 14:45)

Re: vlaaifruit in taart

Vlaaifruit kan er zo in. Zelf vond ik de stukken fruit wat te groot voor de oppervlak van mijn biscuit, dus heb ik de staafmixer er even ingezet. Maar dat hoeft dus niet.

Bevroren fruit wordt vaak bevroren in een laag van bijv. zwitserse of banketbakkersroom gedrukt.
Ik heb het een keer gedaan, maar ik weet eigenlijk niet meer of het lekker was  :think: .

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

ikzelf doe het eerst in een kom, omdat de fruit en gelei niet zo mooi evenredig verdeeld zit in het blik. en dan mix ik het even kort met handmixer, zodat er geen dikke klonten fruit in de taart zitten (zoals de kersen) want dat beinvloede de strakheid van de taart nogal...
het is ook goed in te vriezen (de restjes, maar ook als het in de taart zit)

diepvriesfruit geen ervaring,sorry, daar lees ik even in mee.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

4

Vlaaifruit kan gewoon op de taart.
Diepvriesfruit ook, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus weet niet of je het eerst moet ontdooien ofzo(lijkt mij wel, ivm vrijkomend vocht).

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

5

Katja1604 schreef:

Vlaaifruit kan gewoon op de taart.
Diepvriesfruit ook, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus weet niet of je het eerst moet ontdooien ofzo(lijkt mij wel, ivm vrijkomend vocht).

Oke dames bedankt voor jullie snelle reacties,echt een top site dit!Ik dacht dus ook eerst wat ontdooien,maar in het boekje van ptra achtien doet ze het gewoon er zo in,vandaar dat ik nieuwsgierig ben hoe de andere dames dat doen.

6

nonot schreef:

Oke dames bedankt voor jullie snelle reacties,echt een top site dit!

Ja, super, he? Maar pas wel op, dit forum heeft een erg hoog verslavingsgehalte!  :lol:   :Y

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

7

ik laat het wel eerst even ontdooien omdat er zo veel vocht in zit.
Maar heb het bevroren nooit geprobeerd...dus wie weet :)

8

Katja1604 schreef:
nonot schreef:

Oke dames bedankt voor jullie snelle reacties,echt een top site dit!

Ja, super, he? Maar pas wel op, dit forum heeft een erg hoog verslavingsgehalte!  :lol:   :Y

Hoe bedoel je?Ik ben hier niet weg te slaan,wil alles lezen en weten,ben nieuwsgierig achter de personen van deze site en tegelijkertijd wil ik ook alles maken. :lol:  :lol:  :lol:

9

Het beste is het om het bevroren te verwerken, anders wordt het net snot.

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.