1

Onderwerp: Mocca en marsepein raar of niet?

Ik heb pas een overheerlijk taartje gemaakt met moccacreme van m.b.c. en chokoladecreme. Deze met spuitzak met moccacrem afgewerkt.
Smaak was een dikke 10 waard maar de versiering..... :think:,laat ik het er maar op houden dat ik geen piping talent ben :D

Nu had ik het idee om een mocca met chokolade taart met marsepein te bekleden en versieren maar daar vind ik alleen geen voorbeelden van.
Is dit misschien een "not done" combinatie? Gaat mocca en marsepein (smaak)technisch gezien wel samen?

Groetjes,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

2

Re: Mocca en marsepein raar of niet?

Lijkt mij erg machtig worden, maar ervaring heb ik er verder niet mee.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

jawel joh :Y  :Y  :Y
is erg lekker samen
denk maar aan bonbons gevuld met marsepein

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

4

Lijkt me heerlijk!!

Groetjes, Renata

5

Machtig, dat wel ja maar dan nemen ze maar kleine stukjes.

Van alle taarten die ik ondertussen gemaakt heb is er altijd wel iemand die hem te zoet, te zuur, te machtig, te droog, te vettig enz enz vind.
Zolang de meerderheid het maar wel kan waarderen vind ik het best.

De enige uitzondering was een aardbeientaart met verse aardbeien erin, die vonden ze allemaal heel lekker. Helaas kan ik de ingredienten daarvoor niet meer kopen.
Ik had daar rode tortenguss (uit Duitsland) in verwerkt en dat kan ik in Nederland nergens vinden. Als iemand daar nog een adresje voor weet, ik hou me aanbevolen.

Voorlopig dus eerst maar eens een mocca choko marsepein taartje maken.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6 Laatst bewerkt door JPS (07-12-2011 13:45)

1x is genoeg.

7 Laatst bewerkt door rorico (07-12-2011 14:09)

jahoor, hier zeer positieve reacties op gehad!!
had taart met 2 lagen mokkabavarois gevuld en eronder een laagje pure chocopasta. bekleed met marsepein.
alleen ga ik de volgende keer de chocopasta vervangen voor chocosaus (wat je ook over ijs kan gooien) want dan trempeer ik het biscuit meteen een beetje en wordt het minder droog!
of ik ga de chocopasta vervangen voor kersenjam/gelei. ook voor het tremperen, en kersen passen goed bij mokka.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten