1

Onderwerp: hoe uit uitsteker halen

Hallo allemaal ik kon mijn vraag nergens vinden dus hoop dta ik mijn vraag ook hier wel goed neer zet.
Ik moet voor volgende week 50 cc maken met de leeftijd erop, teneerste vind ik de metalen uitstekers een ramp(maar klant wil deze graag) want hoe kan ik het getal er makkelijk uit krijgen, bij mij blijven ze er altijd in zitten hebben jullie een tip?? ...en kan ik het getal ookal eerder uitsteken en bewaren(mag niet hard worden want ze gaan er plat op) ik weet in een doosje maar ja moet er 50 hebben en dan ook het getal 50 ahhhah dus hoe kan ik dit van te voren doen en bewaren? en hoe krijg ik ze er makkelijker uit?? sorry 2 vragen in 1 kan iemand me helpen??? xxx corrina

2 Laatst bewerkt door Marinina (07-12-2011 09:28)

Re: hoe uit uitsteker halen

Ik tip altijd even tegen de rand met een mes of zo.

Als ik van te voren zulke dingen maak leg ik ze op een dienblad met bakpapier en plasticfolie er om.

3 Laatst bewerkt door Marie-Popo (07-12-2011 09:54)

Eerst en vooral met je uitsteker over een glad oppervlak schuiven wanneer je het in de marsepein/fondant gedrukt hebt.
Zijn de uitstekers gesloten aan 1 kant? Dan kan je voorzichtig met een satéprikker aan 1 hoekje het fondant of de marsepein eruit wippen.
Als het aan beide kanten open is, dan kan je met een balltool aan de ene kant fondant/marsepein eruit drukken.

Marsepein hardt niet zo snel uit. Fondant droogt sneller.
Beide kan je in een afgesloten tupperware bewaren, dan droogt het minder snel uit. De bakplaat met huishoudfolie is idd ook een oplossing.
Maar sowieso zal fondant harder worden.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Ik doe ze eerst altijd ff met de kant waarmee je uitsteekt in de  maizena. en dan komen ze er bij mij zo uit

5

Of met een penseeltje eruit wippen

6

het is me gelukt smeer kleine beejte crisco op d euitsteker helemaal geweldig...xx