1

Onderwerp: Mmmmm, cakepops

Britt mag cakepops tracteren:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QT8PAUXL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQJWY8SM.jpg

De buuf wilde haar vriendje voorstellen aan haar ouders. Dit was de 1e keer dat ik met chocolade heb geschreven. Heb haar dat ook verteld  ;)  Weet ik in ieder geval hoe ik het de volgende keer wil doen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WXJTT4M.jpg

En omdat ik toch bezig was vroeg onze zoon (12 jaar) of ik er ook een paar voor hem en zijn vrienden wilde maken. Maar geen roze of andere meidenkleuren....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EIRIWVAA.jpg

2

Re: Mmmmm, cakepops

Leuk!! En die twee eerste foto's..... SUPER!!!! De kleurtjes knetteren echt van mijn scherm  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

wauw echt super !!!
hoe krijg je ze zo strak als ik vragen mag. Heb ze pas ook gemaakt na het dopen ook rondjes gedraaid maar toen ik ze liet drogen droop er toc nog van alles af.
Kan de chocolade ook te dun zijn ??? of juist toch te dik. Al had ik het idee dat niet dunner kon.

4

wat een supercombinatie van kleuren !! Wauw...erg leuk !

5

Wat een heerlijke vrolijke combinatie's.....mooi gemaakt

Groetjes, Miranda

6

hele mooie kleuren!!!!!!! Welke zijn het?

7

bloem9 schreef:

wauw echt super !!!
hoe krijg je ze zo strak als ik vragen mag. Heb ze pas ook gemaakt na het dopen ook rondjes gedraaid maar toen ik ze liet drogen droop er toc nog van alles af.
Kan de chocolade ook te dun zijn ??? of juist toch te dik. Al had ik het idee dat niet dunner kon.

De temperatuur en de dikte (als yoghurt) is in ieder geval heel belangrijk en voor mij is de cocktailprikker ook onmisbaar om de overtollige chocolade eraf te halen. En gewoon veel doen  ;)

8

wachter schreef:

Dank jullie wel allemaal   :)  De blauwe zijn gemaakt met electric blue van americolor en de groene, je raadt het al; electric green  ;)

9 Laatst bewerkt door boonsnic (04-12-2011 12:22)

Annekehil schreef:
wachter schreef:

Dank jullie wel allemaal   :)  De blauwe zijn gemaakt met electric blue van americolor en de groene, je raadt het al; electric green  ;)

Dus als ik het goed begrijp pak je witte chocolade en die kleur jij met gewone kleurtjes voor fondant :think:

By the way hele mooie pop's geweldig

Lieve groetjes van Nicole

10

Heeel erg mooi, ook leuke kleurtjes gebruikt!

Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd - Albert Einstein.

11

boonsnic schreef:
Annekehil schreef:
wachter schreef:

Dus als ik het goed begrijp pak je witte chocolade en die kleur jij met gewone kleurtjes voor fondant :think:

By the way hele mooie pop's geweldig

Bijna goed. Ik gebruik inderdaad de gewone kleurstoffen maar dan wel in combinatie met flo-coat anders krijg je megaklonten. 'Onze' kleurstoffen zijn op basis van water en dat gaat niet zo goed samen met de vette chocolade. Flo coat voorkomt klonteren  :D

12 Laatst bewerkt door boonsnic (04-12-2011 12:56)

Bedankt voor je andwoord, op zoek naar "flo-coat" ik ben benieuwd of ik ooit zo'n mooie ballen :lol:  krijg als de jouwe. ben er bang voor :nooo

Lieve groetjes van Nicole

13

WAUW,deze zien er SUPER uit.Maak je ze in de cakepopmaker en die flo-coat waar kan ik die kopen??Bedankt alvast voor je antwoordt.

14

nonot schreef:

WAUW,deze zien er SUPER uit.Maak je ze in de cakepopmaker en die flo-coat waar kan ik die kopen??Bedankt alvast voor je antwoordt.

Dank je wel  :)  Ik draai,heel ouderwets  ;) , alle ballen met de hand. Chococake met een frosting van roomkaas, suiker en evt. een smaakje. Met botercreme vind ik ze persoonlijk minder lekker smaken.

Zoals ik ze nu maak hoor ik vooral dat ze smaken naar brownies. De flocoat heb ik gekocht bij chocolatedreams.

Suc6!

15

ik heb mijn cakepop maker gister bestelt ik hoop echt dat die vandaag binnen komt ... !!!!

16

ik heb mijn cakepop maker gister bestelt ik hoop echt dat die vandaag binnen komt ... !!!!

17

Super! Vind de eerste wel heel erg mooi zeg

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

18

Krijg er zin in om ze ook te gaan maken,
super mooie en frisse kleuren! Me like!

19

Annekehil, hoe bewaar jij je cakepops? Ik heb ze nu in de frigo staan, maar ze nemen daar eigenlijk te veel plaats in.
Ik zou ze graag mooi presenteren op tafel. Zou dit gaan? Blijven ze dan goed?

20

Lilium schreef:

Annekehil, hoe bewaar jij je cakepops? Ik heb ze nu in de frigo staan, maar ze nemen daar eigenlijk te veel plaats in.
Ik zou ze graag mooi presenteren op tafel. Zou dit gaan? Blijven ze dan goed?

Hoi Lilium,

Ik bewaar ze ook in de koelkast/frigo  ;) omdat ik er roomkaas in verwerk. Het schijnt echt wel dat je ze best 2 dagen op kamertemperatuur kunt bewaren omdat de binnenkant door de chocolade wordt afgesloten.

Voor klanten durf ik dat niet aan maar ach voor jezelf is het misschiejn wel een experimetje waard  :D

21

Super  :thumb:
Ik ga er me ook aan wagen met de verjaardag van mijn dochter, ik ben benieuwd :/
Echt heel mooie kleuren en foto's!

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''