1

Onderwerp: fondant

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en eigenlijk is de bakwereld ook nieuw voor mij. Ik wil vrijdag cupcakes maken en wil graag de vormpjes van fondant eerder maken. Kan ik ze vanavond al maken? heb namelijk begrepen dat je dat van te voren moeten uitharden.

Wie wil mij helpen?

2

Re: fondant

Je kan ze nu maken en aan de lucht laten drogen. Anders kun je tylose gebruiken. Dan moet je wel snel werken, want dan worden ze sneller hard....

En daarna in een luchtdicht bakje bewaren.

3

thank,
ik ben echt een lake. wat is aan de lucht laten drogen

4

Aan de lucht laten drogen betekent gewoon onafgedekt weg leggen, en zo laten drogen. Wanneer je platte decoraties maakt, zoals bijvoorbeeld hartjes, bloemetjes, zou ik ze persoonlijk niet laten drogen. Dit doe je eigenlijk alleen met dingen zoals boetseersels(die rechtop moeten blijven staan), of bloemen waarvan de blaadjes worden gevormd. Platte decoratie kun je ook van tevoren maken. Ik leg ze dan op een platte schaal, of snijplank, goed afgedekt met huishoudfolie.(Eventueel nog in een schaaltje met deksel, als ze maar luchtdicht bewaard worden) Ze blijven dan mooi zacht. Je kunt ze dan weken lang bewaren. Wanneer je ze op de cupcakes wilt leggen kun je ze eventueel even van tevoren in de diepvries leggen. Je kunt ze dan makkelijk oppakken, zonder dat ze vervormen.