1

Onderwerp: Hoe kan dat nu?

Hallo,

Ik heb nieuwe cupcake papiertjes gebruikt omdat ze bij mij altijd loslaten. Ik heb er 6 van House of Marie gebruikt en 6 van Culpit.
Nu zijn ze alleen niet gaar. Ik heb ze eerst 20 minuten op 160 graden gedaan (wat ik normaal ook doe, en dan lukt het wel). Daarna nog een keer 10 minuten op 160 graden en toen nog 5 minuten ook op 160 graden.
Wie weet er hoe dat komt? Oojha, en ze komen er een heel klein beetje bol uit en dan als ik weer terugkom en kijk, is alles ingezakt.
Ik heb trouwens funcake mix gedaan: 270 gram mix, 135 gr ongezouten roomboter en 3 eieren (net als ik normaal ook doe)

Alvast bedankt!

Groetjes Puck

Re: Hoe kan dat nu?

Ik gebruik alleen maar house of marie of culpit,maar bij mij laten ze nooit los.
Ik vul de vormpjes tot 2/3 (die van culpit zijn wel groter dan hom) en dan bak ik ze in een voorverwarmde oven op 170 graden (hetelucht) voor 20-25 min.
Vanaf 20 min kijk ik of ze gaar zijn.

Werkt bij mij altijd,Succes :thumb:

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

3

Ze hebben inderdaad niet losgelaten dus dat zit goed! En mijn oven kan alleen op 160 of 180 (hetelucht). Dus dat heb ik nu ook gedaan. ALleen hebben ze er 35 minuten in totaal ingezeten en ze zijn nog niet gaar!
Thanks voor je uitleg!

Groetjes Puck

4 Laatst bewerkt door Visite taartjes (06-12-2011 21:34)

Prinses013 schreef:

Ze hebben inderdaad niet losgelaten dus dat zit goed! En mijn oven kan alleen op 160 of 180 (hetelucht). Dus dat heb ik nu ook gedaan. ALleen hebben ze er 35 minuten in totaal ingezeten en ze zijn nog niet gaar!
Thanks voor je uitleg!

Ik zie wel net dat ik de verhouding anders doe,misschien ligt het daar aan... :think:

Voor 12 cc's : 250 gr mix 125 gr roomboter en 125 gr eieren (of 3 medium )

Ik mix op een lage snelheid,zo'n 4 min.
Niet te lang mixen!
Ik zou het eens op 180 graden proberen en dan zo'n 20 min.

Succes :thumb:

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

5

Oh super, dan ga ik dat proberen!

Groetjes Puck