1

Onderwerp: Mijn allereerste stapeltaart en allereerste kroontje

Voor de dochter van een vriendin van mij, die 8 werd zou ik een stapeltaart maken. Het was m'n eerste stapeltaart en ik had enkel de dag vóor het verjaardagspartijtje tijd om de taart te maken.
Voor de kroon had ik geen mal, dus die heb ik uit de vrije hand gemaakt (ook de eerste keer). Helaas was hij 's nachts wel gebroken op 2 plekjes, maar dat heb ik toen 's ochtends weer aan elkaar proberen te "lijmen". Op de ochtend van het verjaardagspartijtje heb ik heel de taart in elkaar gezet en daarna zijn we naar die verjaardag gegaan.

Gelukkig vond de jarige jet de taart héél mooi, ze loopt nu nog tegen iedereen die het maar wil horen dat ze een eigengemaakte verjaardagstaart van mij gekregen heeft voor d'r verjaardag  :lol: . En haar ouders en broertjes en de andere gasten vonden hem ook heel mooi. Zelf zie ik hier en daar fouten, maar ik ben blij dat de taart zo goed in de smaak viel!

Ik had de taart uit een boek... weet even de titel niet meer, maar voorop staat zo'n wereldbol met vliegtuig van fondant geloof ik.
De onderste laag was biscuit met botercrème en aardbeienjam
De bovenste laag was cake met banketbakkersroom

http://94.100.126.98/1430900001-1430950000/1430902601-1430902700/1430902673_6_iop7.jpeg

Bedankt voor het kijken :)

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

2

Re: Mijn allereerste stapeltaart en allereerste kroontje

Leuk!

Groetjes, Renata

Een echte meidentaart

4

Bedankt :)
&Ja, dat moest ook zeker... en genoeg babyroze, gouden ringen en een grote gouden kroon zegt wel genoeg toch :P:lol:

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!