1 Laatst bewerkt door feestvarken (06-12-2011 15:49)

Onderwerp: Koekjes en stempels hoe combineren?

Bij de A.C.Tion heb ik kerststempels gekocht met teksten als best wishes en sneeuwvlokjes enzo. Leuk voor op koekjes dacht ik. Maar hoe? Ipv inkt gebruik je dan puur kleurstof? Moet je je koekje eerst bekleden met bijv. Glazuur? Iets anders? Tips graag!
Ik wil ze in zakjes of doosjes stoppen die ook bestempeld zijn. Leek mij een leuke combi. Kom maar op met de tips! Bedankt!

Bij ons op de boerderij is het elke dag een feestje!
mama, boerin, bakken, tupperware

2

Re: Koekjes en stempels hoe combineren?

Wanneer je dit op koekjes wilt doen kun je het koekje eerst decoreren met icing en dan met kleurstof daar op stempelen. Je kunt ook de stempel in de fondant drukken en dit op het koekje doen. Ik zou denk ik de kleurstof een beetje verdunnen met alcohol.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!!

Groetjes, Renata

3 Laatst bewerkt door Renata75 (06-12-2011 18:25)

1 keer is genoeg

Groetjes, Renata

4

verdunnen met alcohol? hoe bedoel je dat precies? klinkt gevaarlijk. ;)

ik ben niet zo'n fan van fondant. dus die techniek gebruik ik niet vaak gok ik. wel leuk natuurlijk als soort embossing.

iemand ook plaatjes van gestempeld lekkers?

5

feestvarken schreef:

verdunnen met alcohol? hoe bedoel je dat precies? klinkt gevaarlijk. ;)

ik ben niet zo'n fan van fondant. dus die techniek gebruik ik niet vaak gok ik. wel leuk natuurlijk als soort embossing.

iemand ook plaatjes van gestempeld lekkers?

Een beetje kleurstof in een bakje of schoteltje dit vervolgens verdunnen met alcohol. Meer is het niet  ;) De alcohol verdampt snel en verdwijnt dus uit de verf.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … -2205.html

Groetjes, Renata

6

Op de site van vrouwtjedeeg(met nl erachter) staat een howto over stempelen. Alleen dan op marsepein. Je zou zelf moeten proberen of het ook op icing, of rechtstreeks op koekjes kan. Is trouwens een heel leuke site, met alleen natuurlijke kleurstoffen enzo.

7

Leuk ga meteen kijken. Bedankt voor de tip.