1

Onderwerp: Of iemand mijn zou kunnen helpen?!! ;-)

Goede middag,

Mijn naam is Tamara En ik heb 2weken geleden mijn eerste echte fondant Taart gemaakt , hij was lekker maar was vergeten de taart in te smeren met botercreme  :(  :(  :(

Nu ben ik aanstaande zaterdag jarig en wil ik een nieuwe taart gaan maken.

Alleen heb ik een vraagje hoeveel botercreme ik moet maken voor een taart van 26cm???

Ook vond ik het de laatste keer (toch maar botercreme gemaakt, maar kon het niet meer onder de fondant krijgen)
En toen vond ik hem dus ZOOOO zoet??
Heeft iemand het preciese recept hiervoor?

Nog een vraagje als ik een taart wil maken van 26cm kan ik dan 1 pak koopmans fijne cake gebruiken?
Zodat ik hem door kan zagen en er vulling in kan doen het liefst twee???

Na de vulling tussen de taartdelen gedaan te hebben ,smeer je dan de botercreme DIK erop of lichtjes???

Nu wil ik hem een vrijdag gaan maken kan ik hem dan in de koelkast zetten of moet ik er folie overheen doen???

Ook had ik de laatste keer problemen met dat mijn zwarte fondant zo dof werd door het uit te rollen op poedersuiker, heeft iemand een TIP voor mijn om als de taart klaar is de taart in te smeren met iets zodat het minder dof is????

Sorry voor de vele vragen, maar wil het vrijdag goed voorbereid hebben :o  ;-)

Alvast bedankt groetjes Tamara

2

Re: Of iemand mijn zou kunnen helpen?!! ;-)

voor het recept en de hoeveelheid kun je even kijken bij recepten en in de tabellen. Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Maar 1 pak cakemix lijkt me te weinig voor een vorm van 26cm.
Botercreme staat ook bij recepten.

De fondant kun je ook uitrollen met crisco, dat werkt hetzelfde als poedersuiker maar zie je niet.

De buitenkant besmeer je dun met botercreme, zo glad mogelijk.

succes!

3

http://www.deleukstetaarten.nl/faq

Hier vind je eigenlijk alle informatie de je nodig hebt als beginnend bakster. Veel succes en plezier en alvast een hele fijne verjaardag!

4

Dank jullie wel , :D ga straks even op mijn gemak de link bekijken :thumb:

5

Bedankt ook voor de felicitatie :thumb: leuk! ;-)