1

Onderwerp: 35 cm rond met heating core?

hai allemaal,

Ik heb de zoekfunctie afgestruind, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Bij een 35 cm rond.. gebruiken jullie een heating core of niet?

Als je die wel gebruikt... zou ik dan de core van mijn wondermold kunnen gebruiken? ( lang dun en hol metalen staafje wat normaal dus in de mold gezet wordt)

Thanx voor het meedenken .

2

Re: 35 cm rond met heating core?

Ik kreeg laatst het advies in de winkel om vanaf 30 cm een heating core te gebruiken. Maar ervaring heb ik er nog niet mee, dus m.b.t. je 2e vraag kan ik je helaas niet helpen. Hopelijk iemand anders wel ;-)

Succes!

Ik gebruik bij de 30 2 omgekeerde bloemnagels. Even inspuiten, bakpapiertje erop spiesen en omgekeerd in de bakvorm.

De heating core van de wondermold zou het ook moeten doen, maar hoe laat je die staan?

taartjesdroom schreef:

Ik gebruik bij de 30 2 omgekeerde bloemnagels. Even inspuiten, bakpapiertje erop spiesen en omgekeerd in de bakvorm.

Me too :Y

Life is what you bake it.

5

Zonder werkt ook! Bakken op 150graden ongeveer 50 minuten.

6

ik dacht hem gewoon in het beslag te prikken... t beslag is vaak stevig genoeg...had de hoop dat hij dan wel bleef staan.

Bloemnagels.. ow.. wacht ..die dingen heb ik :)

Denk dat ik het dan voor de zekerheid maar wel doe..better safe then sorry.

Bedankt voor t meedenken

groetjes

7

Ik heb pas ook een 35 cm gebakken en toen een grote metalen/ ijzeren(?) sateprikker omgebogen, zo'n spies voor de barbeque. Ik weet de naam niet precies. Bij het rondje gebogen en deze in het midden op de bodem van het bakblik, erover heen een ingevet stukje bakpapier.
Een stuk van de spies had ik afgeknipt met een knijptang. Als het beslag erin gaan blijft de pin goed staan.
Ik had deze tip ook ergens gelezen op het forum.
Het werkte perfect.

8

Bloemnagels zijn niet bedoeld om mee te bakken en kunnen roesten. Dat wil je natuurlijk niet in je taart hebben  :nooo
Bij grotere bakvormen werkt de Wilton Bake Even Strip geweldig  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

thanx voor de tips.
t is de eerste keer dat ik een grote vorm moet maken, dus ik probeer t nu wel met een bloemnagel. Van een keer zal hij vast niet gaan roesten.

Thanx voor t meedenken.

10

thanx voor de tips.
t is de eerste keer dat ik een grote vorm moet maken, dus ik probeer t nu wel met een bloemnagel. Van een keer zal hij vast niet gaan roesten.

Thanx voor t meedenken.