1 Laatst bewerkt door twinstwins (06-04-2013 19:18)

Onderwerp: Hoe kan ik dit repareren....verbergen (foto's)

-

2

Re: Hoe kan ik dit repareren....verbergen (foto's)

Voor een 6e taart zeker top!
Verder zou ik er leuke krulletjes/sier sliertjes opmaken als je begrijpt wat ik bedoel.
Je zou dit ook kunnen verven.......Of nog meer bloemen oid.
Ik vind je rand van de jurk erg leuk. Is je fondant erg droog? Of erg dun uitgerold?

Heb je je fondant goed doorgekneed voordat je ging bekleden?
Het lijkt wat droog en ik denk dat je er teveel aan hebt getrokken.
Ook je drapperieen zien er erg droog en gebarsten uit.
Je zou dit misschien nog een beetje bij kunnen werken door een soort fondant papje te maken van fondant met aardig wat Crisco er doorheen of wat water en dat dan in de scheuren wrijven.
Maar echt heel erg mooi zal het niet worden ben ik bang en je zal het wel blijven zien.
En anders de jurk rijkelijk versieren met bloemetjes, hartjes ed.  ;)

Life is what you bake it.

4

Tnxx.....Ik heb de draperieen er inmiddels af gehaald.....Ik ga morgen de onderste rand helaal vol plakken met bloemetjes  :D ...Ik moet nog veel oefenen blijkt wel... :Y

5

Komt goed, aldoende leer je en als dit pas je 6e taartje is komt dat echt wel goed......

6

Tnx @esther....I hope so... Mss toch maar eens een keer een workshop doen voor de eerste beginselen  :D

7

Voor een 6de is deze zeker goed gelukt!
Ik denk trouwens dat je te lap te dun en te groot is,misschien ook iets te droog. Doordat je lap te groot is trekt deze naar beneden waardoor je dus gaten krijgt, en al zeker wanneer je lap te dun is, spreek ik uit ervaring.... :/

8

Ik zal er volgende x rekening mee houden....eerst bloemen plannen nu hihihih

Ik had dit probleem eerst ook, en ik ben erachter gekomen hoe het komt(bij mij tenminste) dat het fondant bij bekleden scheurde.
Wanneer ik fondant aan het kneden was voor het uitrollen deed ik er steeds poedersuiker bij omdat het erg plakte en ik gebruikte ook steeds poedersuiker bij het uitrollen.
Bij een van mij volgende taarten heb ik toen het fondant gekneden zonder poedersuiker te gebruiken wanneer het plakte en alleen een beetje poedersuiker gebruikt voor het uitrollen, daarna gewoon rustig je taart bekleden zonder scheurtjes :D

10

Ik gebruik alleen een heel klein beetje bloem op mijn aanrecht om plakken te voorkomen.....Mss volgende x Crisco gebruiken om plakken te voorkomen en dan droogt de fondant ook niet uit door de bloem oid.....We gaan het mee maken. Tnx for the tip!!!

11

Je kunt alleen maar poedersuiker of crisco gebruiken om het plakken tegen te gaan, NOOIT bloem!

12

:(  dat wist ik niet!!

13

het schijnt dat je ziek kunt worden van rauwe bloem, vandaar ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Waaaah meen je niet..... :x ....Nou, lekker dan...Gelukkig is er tot nu toe niemand ziek geworden.... :nooo

15

Maizena of poedersuiker of een cobi van beiden kan wel!

Verder zou ik ook adviseren heel goed door te kneden en vrij snel te werken, zodat de fondant nog lekker soepel is bij het bekleden.
Eerst wat dikkere lagen fondant gebruiken helpt ook heel goed. Dat werkt vaak al een stuk prettiger. Als je meer ervaring krijgt kun je vanzelf dunner gaan werken, want dan voel je beter aan wat het materiaal doet.
Als laatste tip: gewoon blijven oefenen, veeeeeel oefenen. Echt het gaat vanzelf beter!  ;)

Dat is toch een TAART waard!

16

Wat een leuke taart , en welke vulling zat erin ?
ik ben ook nog maar bij taart nummer 6 en bij de laatste taart die ik maakte (sprookjesboom) was de 'bekleding'nu eens niet beschadigd.
3 dingen heb ik dit keer anders gedaan.
1 Crisco gekocht bij de boerenbond ( ja hier hebben ze dat alleen daar )
2 Marsepein ipv fondant gebruikt ( wel fondant voor de figuurtjes want marsepein word niet hard)
3 mijn lap niet te dun uitgerold , wat ik normaal wel deed .

wat ik nog wel had dat was dat de figuurtjes niet strak werden want als iets niet naar mijn zin is probeer ik er een ander stukje overheen erin te kneden maar dat blijf je toch altijd zien , iemand misschien daar nog tips voor ?

17

Er zaten 3 lagen sjokoslagroom in. Niet heel interessant maar wel lekker  :D