1

Onderwerp: het afwerken van de cars mallen

Hopelijk sta ik hier goed??

Ik heb de cars mallen van die lieve goede sint gekregen gisteren  :Y
Als vanavond die kleine op 1 oor ligt ga ik me er eens aan wagen (laat ik nou heeeeel toevallig voor zondag een cars taart op het programma hebben staan!!   ;) ...).
Ik neem aan dat ik zowiezo wat tylose door de marsepein doe maar als ik mijn autootje eenmaal uit de mal heb wat dan???
Werken jullie m dan verder af met marsepein (oogjes, wielen enzzz) of schilderen jullie het met dust?
En in geval van het laatste, als je die witte ogen moet maken met een rode ondergrond van de mp...zie je dat er dan niet doorheen?
Misschien moet ik het gewoon even proberen maar hoor graag jullie bevindingen!

Groetjes en alvast bedankt,
Fiona

2

Re: het afwerken van de cars mallen

Tylose door de mp.? Wat heeft dit voor effect? Dacht namelijk niets.....
verder afwerken hoe je het wil, ik heb idd. Zwarte banden gemaakt, eventueel bliksemschicht, oogjes (nee schijnt niet door) uitlaatklep ed. veel plezier, is een handig malletje.

3

Ehmmm...ik dacht om het autootje wat te laten uitharden maar dit werkt dus niet?
Sorry hoor, zo lang taart ik nog niet  :o

Kun je ook met gewone kleurstof verven of droogt dit niet?

Groetjes Fiona

4

Tylose werkt bij mijn weten alleen bij bepaalde fondant soorten.v. Uitharden hoeft niet hoor, hij blijft zo prima intact. Verven kan je met wat kleurstof en citroensap om het wat te verdunnen. Persoonlijk werk ik meer met fondant, op marsepein Heb ik nog nooit geverfd, verwacht dat het gewoon opdroogt en anders kan je een stukje pakken en er wat opverven om te proberen, dan weet je het zeker voor je gaat beginnen.
dat is het leuke van het forum, is zo veel op te vinden en te leren, veel succes ermee....

5 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (07-12-2011 13:35)

Tylose werkt prima hoor door de marsepein, ik werk niet met fondant en als ik strikken maak dan doe ik er altijd tylose door de lussen en dat hard dan prima uit.
Ik doe ook altijd een beetje tylose door de benen van m'n boetseersels en dat werkt ook prima :Y

Ik zou geen tylose door het autootje doen, ik doe het in ieder geval nooit.
Ik weet niet precies wat voor mal je hebt van cars maar ik neem aan zo'n gipsmalletje.

Gewoon rode marsepein erin, ik vet de mal wel meestal in met een beetje petal base, vervolgens leg ik hem een paar minuutjes in de vriezer, dan laat hij gemakkelijker los.
Vervolgens kleed ik het het autootje aan, in m'n album staan er een paar voorbeelden van Cars taarten.

Succes, en mocht je nog vragen hebben dan lees ik het wel :Y

6

Dankjulliewel voor de hulp, autootje is inmiddels af en goed gelukt!
Ik heb de wieltjes, lichten en de ramen gedust en de ogen + bliksemschicht heb ik met marsepein gedaan.
Oja en de leeftijd op de motorkap van de jarige job ook met marsepein gedaan.

Groetjes Fiona

p.s. ik heb geen gipsmalletje maar de klei mal van Play Doh.