1

Onderwerp: Website maken!

Hallo,

Ik heb al even op het forum rondgelezen, maar nog niet echt een antwoord gevonden.
Ik wil graag een website (professioneel) voor mijn te starten bedrijfje maken/laten maken.
Nu heb ik totaal geen verstand van websites bouwen dus mijn vraag is het verstandig om zelf aan de slag te gaan of zal ik het uitbesteden? Ik zag bijv. op mijndomein.nl dat je daar zelf je website kan maken, maar ik vind het heel belangrijk dat ik goed vindbaar ben en ik twijfel dus of ik daarmee een goede website neerzet.
Wanneer ik het uitbesteed kan ik dan wel vast een domeinnaam laten registreren? En maakt het uit waar ik dat doe?
Bedankt alvast voor je reactie!!

2

Re: Website maken!

het maakt heel veel verschil waar je je domein registreert.

de ene is beter te vinden via google dan de andere
de prijzen varieren enorm

ik heb een vrij prijzige maar ik heb er gelijk een webbuilder bij gekregen en heb onbeperkt.

sommige hostingpakket hebben dus dat je ineens mag bijbetalen als je bijvoorbeeld boven de 100 bezoekers per maand komt etc.

laat je heel goed informeren en kijk goed naar de prijzen en wat je ervoor terugkrijgt inzake je webruimte/ support en software

N-Joy Cakes

3

heb zelf (ik ben echt een leek) via hostnet mijn domeinnaam vastgelegd en daar de sitebuilder gebruikt om mijn site te maken. kijk maar eens op www.soetenzo.nl
(ps naam afgeleid van mijn meisjesnaam soetendaal met het idee samen met mijn zusjes (en zo) een bedrijfje ooit te beginnen.
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

4

mijn website is al sinds januari in aanbouw hahaha dus die van jou is al een heel stuk verder ;-)

Als het alleen om de website gaat zal ik misschien zelf een stoomcursus gaan doen websites bouwen (kijk eens op vakantieveiling bv) dan ben je vrij weinig geld kwijt en wordt alles uitgelegd en kan je eventueel ook vaak bij hun je domein laten oversluiten en webwinkel software eraan koppelen.

heb zelf ook zo'n waardebon liggen maar ben nog steeds niet geweest  :x

N-Joy Cakes

5

Heb ook een website via hostnet.... heel simpel te maken met de sitebuilder.
Heb 2 sites gebouwd

6

NiQ schreef:

het maakt heel veel verschil waar je je domein registreert.

de ene is beter te vinden via google dan de andere
de prijzen varieren enorm

ik heb een vrij prijzige maar ik heb er gelijk een webbuilder bij gekregen en heb onbeperkt.

sommige hostingpakket hebben dus dat je ineens mag bijbetalen als je bijvoorbeeld boven de 100 bezoekers per maand komt etc.

laat je heel goed informeren en kijk goed naar de prijzen en wat je ervoor terugkrijgt inzake je webruimte/ support en software

Bij welke heb jij het dan gedaan?! En is jouw website makkelijk te vinden op google?

OF je goed te vinden bent via google hangt ook af of je een beetje een logische naam kiest... Dus vooral iets met taart (ik zou altijd nederlands doen) maar dat spreekt voor zich denk ik.
En of je veel links naar jouw site op andere sites hebt staan.

Life is what you bake it.

8

elly schreef:

heb zelf (ik ben echt een leek) via hostnet mijn domeinnaam vastgelegd en daar de sitebuilder gebruikt om mijn site te maken. kijk maar eens op www.soetenzo.nl
(ps naam afgeleid van mijn meisjesnaam soetendaal met het idee samen met mijn zusjes (en zo) een bedrijfje ooit te beginnen.
groetjes
elly

Wat een leuke naam heb jij zo bedacht!! Die naam daar breek ik ook echt mijn hoofd nog over!!! En als jij zegt dat je een website kan maken, ziet er leuk uit overigens, moet ik dat dus ook kunnen  :think:  haha ik heb er nog weinig hoop voor!!  :lol:

9 Laatst bewerkt door Mariss (16-11-2011 19:31)

@ taartenmarie; ik begin geen taartenbedrijfje  :lol:
Ben wel taartenmaakfan, maar dan als hobby!

10

Ik heb mijn website via strato gemaakt.
Erg eenvoudig met hun website builder. En je kan ook via hun een domeinnaam aanmaken.

Succes!

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

11

Pffff.... ik geloof dat wel zo'n 1500 websites zijn waar je, je domeinnaam kunt laten registreren?! Maar welke is nu echt goed?!

12

Hi Maris,

Ik zelf zit bij Versio.

Zijn goedkoop en goed. Voordeel bij hun is dat je meer domeinen kunt hosten onder 1 pakket. Dus wil je straks nog een andere domeinnaam claimen en gebruiken, kost je dat enkel je domeinnaam.

Ik ben nooit offline met mijn sites, je krijgt er ook webbuilders bij.
Keuze uit oa Wordpress, Joomla, OSCommerce etc.

Ik woon in Elst dus als je problemen hebt zit ik niet ver uit de buurt.

Groetjes,
Wendy

13

Ik heb mijn domeinnaam bij transip.nl daar betaal je helemaal niet zo veel voor een domeinnaam.

Webruimte heb ik bij een handig neefje die erg goed is met computers, misschien niet heel professioneel maar wel handig ;-)

Mijn website met Appeltaart recepten

14

Bedankt voor alle tips! Ik heb mijn domeinnaam geregistreerd en een website cursus gevolgd! Heel leuk, gewonnen via vakantieveilingen!! Dus daar ga ik nu verder mee aan de slag, komt vast goed!!!!  :lol: