1

Onderwerp: Fondant laat los

Heb deze week mijn eerste taart gemaakt. het recept van de sinterklaasvlaai die ik hier tegenkwam.

Goed gelukt, al zeg ik het zelf... ;-)(weet niet hoe ik een foto moet plaatsen) en was erg lekker!

Bij het snijden van de taart bleek dat de fondant een beetje los zat. heb de taart afgesmeerd met botercreme, even in de koelkast, en toen nog even met een warm mes erover en toen de fondant erover.

Iemand tips??

Re: Fondant laat los

ow wat jammer dat de fondant losliet...had je een hele dunne laag botercreme?heb je hem goed met de smoother of je handen gladgestreken zodat hij overal goed bleef plakken? heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt dus ik heb er ook geen antwoord op.
om een foto te plaatsen moet de foto ergens online staan en dan kun je de link kopieren. ik gebruik altijd www.tinypic.nl. uploaden en dan de [img link kopieren en in je bericht plaatsen :D

3

Re: Fondant laat los

Bedankt voor je reactie!

Heb niet een hele dikke laag botercreme gebruikt. Ik heb 175 gr poedersuiker en 200 gr margarine gebruikt en daar had ik nog van over.  Heb nu bakkers suikerpoeder gekocht van Funcakes, misschien dat de botercreme daar beter van wordt.

Heb het met een mes gladgestreken en sommige plekken met mijn handen.

Misschien moest ik hem langer uit de koelkast laten alvorens hem te bekleden en was het nog te hard? Ik weet het anders ook niet.

Ik zal het binnenkort wel even proberen met de foto,misschien dat ik dan nog wat tips kan krijgen. Heb ook een foto dat ik hem met de botercreme heb ingesmeerd.