1

Onderwerp: marsepein kleuren welke handschoen?

Hallo ik heb bij de supermarkt van die latex wegwerp doorzichtige huishoud handschoentjes gekocht die zoals de verpakking zegt, te gebruiken zijn voor alle huishoudelijke werkzaamheden. Nu twijfel ik of dit ook kan met marsepein kleuren aangezien op de webshop alleen vinyl staat.

2

Re: marsepein kleuren welke handschoen?

Je moet even op de verpakking kijken of het voor voedsel geschikt is, niet alle huishoudhandschoenen zijn dat. Je hebt ze van vinyl en latex. Vinyl vind ik persoonlijk prettiger omdat het niet zo plakt aan je pasta.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

3

Die latex handschoenen uit de supermarkt zijn gepoederd en ze stinken enorm.
Zelf gebruik ik vinyl handschoenen, plakt niet aan de fondant, stinken niet en ze zweten ook niet zo erg als latex.

~ Never waste a good crisis... ~

4

Ik gebruik zelf ook vinyl, alleen scheuren ze wel snel dus zorg ervoor dat je genoeg reserves in je buurt hebt.

5 Laatst bewerkt door Esther68 (04-12-2011 21:02)

Latex vind ik een ramp! Ik gebruik ook altijd de vinyl, en heb trouwens nog geen last van scheurende handschoenen gehad. Ben blij dat de webshop ze tegenwoordig in grootverpakking (100 st) heeft  :Y

Sorry, kan je hier niet bij helpen
Ik gebruik zelf namelijk nooit handschoenen, snapt het nut hier ook niet van. Krijg de kleurstoffen altijd zo weer van mijn handen

Probeer Vinyl te gebruiken vooral omdat er toch wel veel mensen allergisch zijn voor Latex handschoenen!!!

8

SylvanaMelissa schreef:

Ik gebruik zelf namelijk nooit handschoenen, snapt het nut hier ook niet van. Krijg de kleurstoffen altijd zo weer van mijn handen

Ik had een keer geen handschoenen en heb zeker 1 dag met gekleurde handen gelopen. Zelfs met crisco insmeren had niet geholpen......

9 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (04-12-2011 22:45)

SylvanaMelissa schreef:

Ben het helemaal met je eens, handen invetten met crisco en anders met een schuursponsje is het zo weg

Taart groetjes Ellen

Esther68 schreef:
SylvanaMelissa schreef:

Ik had een keer geen handschoenen en heb zeker 1 dag met gekleurde handen gelopen. Zelfs met crisco insmeren had niet geholpen......

Ik smeer mijn handen altijd in met crisco en was tussendoor mijn handen met lauw water en eventueel zeep.
Nog nooit last gehad van kleursstof die er niet meer afgaat, zelfs niet bij zwart.

11

Met Crisco insmeren helpt ook goed hoor.

Maar toch gebruik ik graag handschoenen, zeker als je een grote hoeveelheid moet kneden ben je zo lang aan het kneden dat ik het hygiënischer vind om dat met handschoenen aan te doen. Daarbij zijn mijn handen (huid) erg gevoelig voor veel handen wassen dus nog een reden om als het kan handschoenen te gebruiken.

~ Never waste a good crisis... ~

12

ik gebruik de allergeen vrije, poederloze latex handschoenen. werken voor mij ideaal.

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.