1

Onderwerp: cuppies gevuld bakken?

Ik zag ergens dat als je je beslag in de bakjes wil doen voor de cuppies, je er jam in kan doen en dan nog een laagje beslag.....en dat dan bakken zoals gewoon normaal een cupcake. Ik gebruik de mix van Dr. oetker.

Kan ik dan gewoon jam van de aldi gebruiken???

Kan me geen andere jam bedenken die anders is.
Maar voor de zekerheid, ik wil ze maken voor zondagmiddag, sinterklaas.

Groetjes Christa!

2

Re: cuppies gevuld bakken?

Ja hoor, dat kan zeker, tijdens het bakken en erna. Als je het mee wil bakken kan je eerst een klein beetje beslag op de bodem van je cup doen, dan een lepeltje jam, en dan de rest van het beslag.
Je kan het ook achteraf doen met een speciale vul tip voor je spuitzak, maar ik zie ook dat men vaak met een appelboor een stuk cake er uit haalt en dat opvult met jam.

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo.

Succes :)

3

Ja hoor, dat kan prima, je kan er zelfs een bonbon in doen en die meebakken  :9

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

Of lekker stukjes stroopwafel er door het beslag heen doen en meebakken  :9

5

joh, wat klinkt dat lekker allemaal.....
wil graag eens wat anders maken dan taart...hahhahaha, opties genoeg dus, als er nog iemand tips heeft om mee te bakken! :lol:

Groetjes Christa!

6

Ik heb een keertje jam vóór het bakken erin gedaan. Het werd me toch een kliederboel! Nou ben ik echt een beginner hoor, dus zal vast iets verkeerd hebben gedaan.

De jam was helemaal naar beneden gezakt, maar kwam, vraag me niet hoe, bij de randen weer omhoog, waardoor m'n cakejes aan mijn blik vast kwamen te zitten. Heb ze echt los moeten bikken  :rolleyes:

Mijn moeder vond het overigens wel de lekkerste die ik tot nu toe heb gemaakt, ze zaggen er alleen niet uit  :D

Cupcakes bakken: geweldig (maar ook best lastig)

7

Die moet ik onthouden...Stukjes stroopwafel door de mix!!!