1

Onderwerp: kletskoppen...met slagroom of met botercreme?

Hoi allemaal,

De opdracht voor mijn volgende taart is met kletskoppenvulling.
Klinkt heeeeerlijk maar zit zelf in twijfel; óf kruimelen en door de botercreme mixen, óf aanmaken met slagroom net als bijv. de bastognekoekjesvulling óf gewoon slagroom op de taart (evt. laagje 4vruchtenjam eronder) en daaroverheen stukjes kletskop (wordt dat niet taai misschien??).

Wie heeft ervaring met kletskoppenvulling?

Bedankt alvast!

Groetjes Fiona

2

Re: kletskoppen...met slagroom of met botercreme?

toevallig heb ik laatst bij vrienden een toetje gegeten met kletskoproom....heerlijk....daar waren de kletskoppen verkruimeld door de slagroom.

mijn man en ik zeiden meteen tegen elkaar dat ik dat maar een keer als vulling in de taart moet doen.

wil je laten weten wat je als smaakje erbij hebt gedaan en hoe dat was (bijv. Jam erbij)

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

3

Hoi Cindy,

Bedankt voor je reactie!
Ik ga toch de botercreme doen want ik moet de taart vandaag maken maar hij is voor zondag, ik ga maar voor safe dus.
Ik denk dat ik eens lemoncurd ga proberen erbij, heb dat nog niet eerder gebruikt dus ben heel benieuwd.
Ik laat het je weten of de ontvangers het een lekkere combi vonden!

Groetjes Fiona

Kletskoppen verkruimeld door slagroom lijkt me verrukkelijk, maar denk dat dat alleen goed gaat als het écht vers is, dus alleen in een toetje werkt, wat je even voor serveren opmaakt. Anders is die knapperigheid van zo'n dunne kletskop er snel af.

5

de kletskoppen waren eigenlijk meer vermalen in de keukenmachine, dus het was niet meer knapperig.....maar de smaak..... :9  :Y

was het lekker met lemoncurd?

6

Ja!
Ze vonden de taart heerlijk, alle visite ook dus de combi was geslaagd  :Y

Ik heb het ook met de staafmixer verkruimeld maar het was wel knapperig (echt een heeeeeeerlijke creme met die kletskoppen erdoor  :9 !!!).
Ik had nog wat van de botercreme over die had ik op cupcakes gedaan (ook meteen geleerd dat dat dus niet lukt met spuitzak als er stukjes in zitten  :o , hele keuken zat onder... geen toeven dus op de cc maar een kwak botercreme hahaha) maar de volgende dag was de knapperigheid helaas weg.

Groetjes Fiona

7

knapperigheid was weg, maar de smaak??? die blijft hetzelfde of niet?

nog 2 weken dan ga ik hem ook maken....

8

smaak was nog steeds yummie!