1

Onderwerp: Holle macarons

Zo ik heb ze gister gebakken.Mijn 1e macarons. Ze zagen er goed uit naar mijn idee alleen..............

Ze zijn hol van binnen hoort dit????

Bodem is wel lekker zacht en smaakt goed en de bovenkant is knapperig

Oven op 140 graden 20 min. Heb ik ze nu te lang gebakken of is mijn oven toch te heet geweest?

Ik hoop op antwoord

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

2

Re: Holle macarons

Nee ze horen niet hol te zijn... heb je een foto (makkerlijk om te zien wat je bedoelt).

3

Nee helaas niet. Maar de bodem is lekker zacht en de bovenkant knapperig. Maar... de binnenkant is gewoon leeg dus laagje zachte bodem, lucht en dan knapperige bovenlaag.

wel zo'n voetje zoals ze dat dan noemen. dus brossige zijkant.

Zijn er nog tips. Ik wil ze volgende week met mijn verjaardag maken maar weet niet of ik dat nu wel moet doen. 

Ik heb het recept van Meentje gevolgd

4 Laatst bewerkt door jadimi (04-12-2011 10:16)

Iemand ideeën??? Ik wil ze zo graag maken ze zien er zo gezellig en lekker uit.

5

Kan niemand mij helpen?????

6

Er is nog niet zo lang geleden ook een topic hierover geweest...
Heb het even voor je opgezocht:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169314

Macarons zijn heel delicaat, en je moet gewoon heel veel oefenen. De ene keer gaat het goed, de andere keer gaat het mis...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

jadimi schreef:

Nee helaas niet. Maar de bodem is lekker zacht en de bovenkant knapperig. Maar... de binnenkant is gewoon leeg dus laagje zachte bodem, lucht en dan knapperige bovenlaag.

wel zo'n voetje zoals ze dat dan noemen. dus brossige zijkant.

Zijn er nog tips. Ik wil ze volgende week met mijn verjaardag maken maar weet niet of ik dat nu wel moet doen. 

Ik heb het recept van Meentje gevolgd

Ik heb vorige week voor de eerste keer macarons gemaakt (ook volgens het recept van Meentje) en ik had precies hetzelfde, ook zo'n 'laagje lucht' erin. Gisteren poging twee en toen had ik geen last van het laagje lucht. De tweede keer heb ik met amandelpoeder gewerkt (eerste keer zelf gemalen amandelen) en een lagere temperatuur, maar ik vermoed dat de lucht kwam door te veel spatelen. Lagere temperatuur vond ik niet zo'n succes, dus ik bak de volgende keer weer op 140 graden.

8

@ Sil

Waar heb je dan de amandelpoeder gevonden??? ik heb stad en land afgezocht en nergens te koop!!!

Tja dat spetelen moet echt op gevoel. Misschien heb ik dat ook dan teveel gedaan.

Bedankt voor je reactie

Ik heb het uit de reformwinkel. Is wel duurder, maar in de Turkse winkeltjes hadden ze het hier niet.

10

Poeder is helemaal niet nodig. Je kan ook amandelshaafjes verfijnen. Met de poedersuiker in de hakmolen bijv.

Safiye schreef:

Poeder is helemaal niet nodig. Je kan ook amandelshaafjes verfijnen. Met de poedersuiker in de hakmolen bijv.

Dat heb ik ook gedaan, maar ik kreeg het niet fijn genoeg. Ik ben dus erg blij met het poeder.

12

Ik heb vandaag eindelijk de amandelmeel gevonden en niet eens zo duur. €1,79 per zakje van 100 gram. En een kilozak kost €10,95

Ik ga het vrijdag weer opnieuw proberen en hoop dat ze lukken anders heb ik zaterdag een traktatie minder op de schaal :/

Bedankt voor het advies!!!

13

Na het spuiten van de rondjes, kan je altijd eens met de bakplaat op de tafel kloppen om zo eventuele luchtbellen te verwijderen..Zou misschien kunnen helpen :)

14

Nou ik heb me er toch nog maar niet aangewaagd. Ik had het druk met allerlei hapjes maken en zou het zo zonde van de tijd gevonden hebben als ik ze voor niks gemaakt zou hebben.

Ik heb nu iig amandelmeel in huis dus kan ze nog wel een andere keer proberen.

15

Hoi Jadimi,

Ik heb nu 2 x het recept van Meentje geprobeerd. De 1e x te dun, dus dat probleem was makkelijk te verhelpen en de 2e x leken ze goed, maar waren inderdaad ook hol van binnen.
Boven knapperig en ietwat zacht ("plakkerig") van binnen. Maar buiten dat ze hol waren, vond ik de macarons mierzoet. Ik hou erg van zoet, maar ik proefde totaal geen amandel. Als ik op internet andere recepten zoek, gebruiken zij veel meer amandelpoeder. Maar goed, dat terzijde.

Ik heb dus niet te lang gespateld, misschien iets te kort... 20 minuten gebakken in een heteluchtoven op 140 graden.

Ik hoor graag hoe jij net op weet te lossen.