1

Onderwerp: ClearJel vervangbaar door???

Hoi Allemaal,

Ik wilde voor het komende sinterklaas weekend even iets anders dan cake en taart en kwam op het recept van 'Mini Gingerbread Whoopie Pies with Cream Cheese Filling'.

http://www.kingarthurflour.com/recipes/ … ing-recipe

Een amerikaans recept, zoals de titel al een beetje deed vermoeden.

Nu heb ik voor de vulling van cream cheese ook ClearJel nodig. Dit product ken ik eigenlijk niet en heb het nog nooit in de winkel gezien. Het lijkt een plantaardig bindmiddel te zijn van het een of ander. Weet iemand weermee ik dit het beste kan vervangen? Door maizena of door taartengelei? Of misschien helemaal weglaten??

Hopelijk weet iemand van jullie het!
Alvast bedankt!

Groetjes Susanne

2

Re: ClearJel vervangbaar door???

er staat me iets van bij dat het maizena/aardappel meel is. heb het ooit ook eens gelezen in een ander recept, maar niet gemaakt.

3

Manufacturer recommends Clearjel as an equal replacement for cornstarch in uncanned pie fillings baked at home

Je kunt dus idd maizena gebruiken, in gelijke hoeveelheid. Cleargl heeft geen smaakt en wordt niet waterig na een tijdje.
Ik denk dat je bij Hanos op de patisserieafdeling wel iets soortgelijks kunt vinden maar dat zijn gelijk grote verpakkingen...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Hoi, bedankt voor de snelle reacties! Maar even een domme vraag, ik heb maizena tot nu toe alleen in sauzen enz gebruikt. Warm dus. In dit recept gaat t door de koude ingredienten heen en wordt t verder ook niet meer verwarmd.Kan dit dan ook met maizena??

5

ja maizena kan in koude en warme gerechten....Het is bindmiddel in de vorm van zetmeel als ik goed heb  :think:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd