1

Onderwerp: Welke chocolade merken..

Hey,

Ik ben wel benieuwd naar welke chocolade merken jullie het beste vinden om mee te werken.
Ben zowel geintresseerd in welke chocola jullie gebruiken voor het decoreren, vullen en bekleden en voor het maken van bonbons (mochten er mensen zijn die dit doen).
Het oefenen gaat voorlopig al goed met goedkope huismerken, maar ik ben toch op zoek naar goede chocolade merken voor het betere werk. De betere chocola smaakt en glanst natuurlijk ook weer beter.

Alvast bedankt.

2

Re: Welke chocolade merken..

om ganache te maken voor het afsmeren van taarten, gebruik ik het huismerk van de supermarkt (witte chocolade, die vind ik het fijnste om strak af te smeren). Ik lust ook heel erg graag Côte d'Or chocolade, vind ik een topper, maar die heb ik nog niet gebruikt voor taarten. Zal waarschijnlijk nog wel beter zijn om af te smeren, maar ook duurder, dus dat is de afweging die ik dan maak.

Maar voor vulling, cake pops enzo, gebruik ik de callets "Jacques" van Callebaut. Heel erg lekker, smeuïg en glanzend.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

De allerbeste chocolade is dan natuurlijk die van Callebaut. Dat zijn vaak grote zakken met chocolade callets. Smelt makkelijk en is heerlijk!
Het is alleen ook erg duur dus meestal gebruik ik gewoon het huismerk :D

4

Ik gebruik alleen Callebaut, is duurder, maar vind hem super lekker.

Bedankt voor de reacties, ik zal wanneer ik thuis kom gelijk op zoek naar Callebaut (of anders via internet bestellen).
En het huismerk zal ik natuurlijk blijven gebruiken voor het oefenen. :P

6

Hier ook een echte Callebaut fan  :P
Huismerkrepen zijn vaak prima om zo te eten, maar minder geschikt om te smelten.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

7

Ik had laatst het huismerk van EmTe gebruikt (heb wel gekeken naar cacaogehalte) maar dit was geen succes  :nooo . Ga de volgende keer ook callebaut proberen  :Y

Chocoholic schreef:

Hier ook een echte Callebaut fan  :P
Huismerkrepen zijn vaak prima om zo te eten, maar minder geschikt om te smelten.

Heb met smelten nog niet echt problemen gehad, heb zelfs bonbons kunnen maken, hoewel ze natuurlijk nooit de mooie glans en kraak kunnen krijgen als goede chocolade.

Bij demakro is  nu een aanbieding v callebautgallets in donker,wit en melk choc .2,5 kg voor  13, 77 inclbtw 12, pp ex btw
En nog meerbakspullen. Ik heb geen aandelen hoor lol.