1 Laatst bewerkt door Prinses013 (30-11-2011 19:36)

Onderwerp: Chocolade letter maken. Wat gaat er fout?

Hallo,

Afgelopen zondag heb ik een hele leuke workshop gedaan 'Chocolade letter maken'.
Nu lijkt het me leuk om dit te doen met de kinderen maar ik wilde dit eerst een keer zelf proberen (thuis). De chocolade werd eigenlijk direct gewoon wat korrelig. Je zou hem uit kunnen smeren in plaats van gieten. Wat heb ik nu fout gedaan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want dan kan ik de kinderen heel blij maken op de BSO.

Groetjes Puck

Re: Chocolade letter maken. Wat gaat er fout?

weten ze dat niet waar je de workshop hebt gedaan?

I never met a calorie I didn't like....

3

Oh misschien wel, maar ik moet vanmiddag werken en dacht, hier zijn zoveel meer mensen! Hihi vandaar.

Groetjes Puck

maar chocoladeletters zijn toch anders dan taart.... ;)  ik heb dat bijv nog nooit gemaakt. opgegeten dan weer wel... :+

ik zou de workshopgever dus even bellen of mailen.

ben benieuwd naar het antwoord!

5

Als je au bain marie te heet is geworden, dan heb je de kans dat je de chocolade gekookt hebt... dan stolt de chocolade en krijg je klonten, boter en slagroom mag niet koud zijn (kan ook een oorzaak zijn)

Hoeveel procent cacao bevatte je chocola ?

Dat zouden voor mij redenen kunnen zijn waardoor je chocolade is gaan 'schiften' en waardoor het niet vloeibaar is geworden. En anders idd even bellen / navragen waar je je ws hebt gehad.

Succes (en ben benieuwd naar je resultaat) :D

"For every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness."

6

Ik heb inderdaad even gemaild, ik wacht daar ook op antwoord. Maar ik denk dat mijn boter dan te koud was! Ik probeer het gewoon opnieuw! Bedankt!! :Y

Groetjes Puck

7

Ik had het laatst ook , niet echt korrelig, maar was niet goed meer te spuiten. Hele handel weer verwarmd en toen snel gespoten.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Ik krijg korrelige chocolade als ik het te snel heet laat worden en ook als ik te lang au bain marie laat staan. Langzaam warm laten worden en laten smelten.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

:o is het nog gelukt, want nu wil ik het ook proberen ;)

weet iemand ook waar je chocoladeletterdozen koopt? per stuk, dus niet bij paardekooper per 50, want gelukkig heb ik geen 50 kinderen :lol:  :lol:

10

Ben ook benieuwd of het al gelukt is.

@ Taartenprinsesje Ja er is hier iemand op het forum die geeft workshops letters spuiten en die heeft ook een internetwinkel. Volgens mij verkoopt zij ook losse letterdozen. Maar ik weet niet meer hoe ze heet. Ze staat onder mijn favorieten op de compu, maar die is er vorige week mee gestopt. Gelukkig een laptop, maar al mijn info staat hier (jammer genoeg) niet op
Misschien dat er hier iemand antwoord an geven.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

@ mamski: ik weet het ;) heb zitten googelen

maar die zit in tilburg, ik in Den Haag en ik heb ze uiterlijk morgenochtend nodig, dus dat gaat niet lukken. (en eigenlijk wil ik grotere)
wel handig voor TS overigens..

overigens is dat ook degene die de recepten uit vorige topics heeft laten verwijderen, dus of ze blij is met de aanschaf van een doosje zonder workshop :+

12

Vloeibare chocolade kan je maar heel kort bewaren. Om het goed te kunnen gebruiken moet het echt vloeibaar zijn. Niet te heel, idd dan kan het gaan klonten, is het te koud dan word het stroperig en je resultaat zal gewoon slecht zijn.

In september workshop bonbonsmaken.. Echt zo vervelend zoveel chocolade om je heen :+  :lol: