1

Onderwerp: taart

Hallo iedereen
Dit weekend wil ik een taartje gaan maken.
Nu zat ik te denken aan een laagje banketbakkersroom en iets met pudding van mona of vlaaivulling van de supermarkt. Wat is nu een combinatie die altijd goed in de smaak valt? Ik wil 3 lagen dus eerste laag banketbakkersroom en dan nog 2 lagen erbij. Ik las al iets over een laagje banketbakkersroom, vervolgens vlaaivulling aardbei of mona toetje aardbei en dan als laatste aardbeienjam met verse aardbeitjes. heeft iemand een tip zodat ik gericht boodschappen kan gaan doen? welke slagroom kopen jullie voor bij het pakje klopklop?groeten

2

Re: taart

Hmmm, zelf ben ik niet van de monatoetjes, maar banketbakkersroom met een vlaaivulling is wel lekker. Waarom niet twee laagjes vlaaivulling en 1 laagje banketbakkersroom. Voor het pakje klopfix (ik denk dat je dat bedoelt met klopklop) gebruik ik altijd verse slagroom 250 ml.

3

Ja ik bedoel inderdaad klopfix:) wordt het niet te zwaar wanneer ik 2 lagen vlaaivulling doe en 1 laag banketbakkersroom? Ik moet sowieso dan botercreme maken voor het afsmeren toch? Zou een laagje slagroom met vruchtjes hetg niet wat luchtiger maken? En welke vlaaivulling raad je mij aan? haha wat een vragen

4

Hahahaha, geeft niet hoor :)

Zelf maak ik mijn taarten altijd met twee lagen omdat dat makkelijker combineren is qua smaak en dat het inderdaad niet te zwaar wordt (maak wel altijd flinke lagen :) ) Mocht je toch voor drie lagen willen gaan dan is slagroom inderdaad wat luchtiger. En tja welke vlaaivulling, zelf vind ik aardbei lekker met banketbakkersroom en kersen gaat meer samen met chocola.

5

Ik maak een boltaartje van 24 cm doorsnede en dan is 2 lagen wel erg weinig toch? Ik had net even op het internet gekeken en zie vlaaivulling van hak staan:) ik zat te denken dat er nu geen aardbeien te koop zijn en dat ik dan diepvries aardbeien gaan gebruiken om in de slagroom te doen.. botercreme moet ik sowieso gebruiken om mee af te smeren toch? Kan dit ook met witte chocopasta anders dan moet ik botercreme maken om alleen maar mee af te smeren.

6

iemand?

7

ja hoor, je kunt ook witte chocopasta gebruiken. potje een seconde of 20 in de magnetron doen om het zachter te maken.
zelf vind ik 2 lagen banketbakkersroom met 1 laag vlaaivulling van hak het lekkerste.
banketbakkersroom maak ik en dan doe ik er nog een pakje koude slagroom van 200 ml en een zakje vanillesuiker bij. wordt het veel romiger.

Als ik vlaaivulling in een taart doe (altijd de aardbei van hak), dan doe ik deze door verse slagroom.
Is echt heerlijk.
Doe hier dan meestal 3 lagen van.

9

Dankje iedereen:) Is dat niet eentonig als je 3 lagen van hetzelfde doet? Of erg zwaar ofzo? Ik vind het juist leuk om bijvoorbeeld een laagje banketbakkersroom en vruchtjes erin te doen maar ik weet niet hoe de smaak uitvalt. Iemand ervaring met een combinatie met bepaalde vruchtjes banketbakkersroom en vlaaivulling of pudding van mona? Of gebruikt iedereen de mousse van mona ipv de pudding?