1

Onderwerp: kunstof roller 'verhaard'

Een tijdje geleden heb ik via de webshop een kunststof roller (de grote) aangeschaft. Ik moet zeggen dat hij super werkt, zou de oude (houten) roller niet meer terug willen.
Nu zag ik dat er allemaal kleine 'haartjes' op zitten! Kunststof haartjes dus wel te verstaan. De roller wordt 'ruw' zeg maar. Is dit normaal??? Ik heb niet het idee dat de haartjes los komen en dus in/op mijn marsepein terecht komen, maar helemaal goed lijkt het me ook niet. Het is ook helemaal rondom, dus niet op een bepaald plek.

Ik maak hem altijd schoon onder warm water, verder niets, dus daar kan het ook niet van zijn. Verder bewaar ik hem in de doos waar al mijn bakspullen in zitten.

Heeft iemand anders dit ook?

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

2

Re: kunstof roller 'verhaard'

Nee, ik heb dit (nog) niet...
Ik maak 'm ook gewoon schoon onder de kraan met warm water...

Heb 'm nooit in de vaatwasmachine (doe ik trouwens nooit met bakspullen).

3

mmmmmm, vreemd, ik heb geen haartjes, dat is wel heel raar. Maar bij mij word hij wel heel ruw/stroef. Ook ik spoel hem goed af en hij staat veilig opgeborgen zodat hij niet kan butsen tegen iets. Ik heb pas nog een grotere gekocht en die was zo glad dat het mij ook opeens opviel hoe stroef hij geworden is. :s

Ben dus ook heel benieuwd.

4

Ik haal dit onderwerp nog een keertje naar boven. Ik had gehoopt op iets meer reactie, en als hij dan zo ver onderaan komt te staan, weet ik zeker dat niemand dit nog leest.

Als ik de roller pak, lijkt het net of er een dun laagje poedersuiker op ligt, maar als je goed kijkt zijn dat dus allemaal haartjes.

Misschien dat Inge hier iets van weet?

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

5

Hoi Patricia,

Ik heb meerdere rollers in gebruik, en ik heb ook gemerkt dat degene die ik het langste gebruik, dit ook heeft. Maar ik zie aan niets dat het echt af zou geven of iets dergelijks, ben ook nooit iets raars tegen gekomen. Ik vind het zelfs het prettigst om met deze oudere te werken, omdat hij n

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Maar dat is hem nou juist... de mijne heb ik nog maar een paar maanden. Dus zo oud is hij nog niet.
Nou ja, ik mag aannemen dat het niet erg is, maar raar vind ik het wel. Ik hoop alleen dat de haartjes niet los komen, want dan zal ik dus weer een nieuwe aan moeten schaffen, en dat vind ik wel heel erg snel.

Groetjes, Patricia

7

Ik haal dit topic even naar boven omdat mijn roller inderdaad al heel snel van deze haartjes heeft. Zijn er nog tips om dit te voorkomen? Hoelang doen jullie gemiddeld met een kunststof roller?

8

Niemand?

9

Nou, misschien dat je naar de webshop waar je m gehaald hebt kunt mailen met foto ofzo.
Misschien is t n foutje, hoort t niet maar zijn er een aantal rollers die dit hebben.
Ik heb er zelf geen last van maar dat zou ik doen.
Of misschien naar de fabrikant zelf mailen...
Want als t dus niet zo hoort kunnen ze er misschien iets mee.

Groetjes!

10

ik heb het ook, met de kleine roller. dat gebeurde al vrij snel.
De grote roller heb ik nog niet lang, die doet het nog niet. Het zal er wel bij horen ofzo?

11

kaatjuh schreef:

ik heb het ook, met de kleine roller. dat gebeurde al vrij snel.
De grote roller heb ik nog niet lang, die doet het nog niet. Het zal er wel bij horen ofzo?

Het gaat bij ook om de kleine roller van Wilton. Misschien toch even terug gaan naar de winkel...

12

volgens mij hoort dat. Ligt eraan hoe je hem gebruikt, als je vaak uitrolt OP relief matten en OP uitstekers, dan heb je het nog sneller. Haartjes komen er niet vanaf en hij is nog altijd goed schoon te maken. Eventueel een lik crisco erop smeren weghalen met keukenpapier.

Ik heb 13 kleine roller en 2 grote rollers, meerdere verharen hiervan :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

tipsytaartje schreef:

volgens mij hoort dat. Ligt eraan hoe je hem gebruikt, als je vaak uitrolt OP relief matten en OP uitstekers, dan heb je het nog sneller. Haartjes komen er niet vanaf en hij is nog altijd goed schoon te maken. Eventueel een lik crisco erop smeren weghalen met keukenpapier.

Ik heb 13 kleine roller en 2 grote rollers, meerdere verharen hiervan :Y

Ik wilde hem al bijna weggooien, ga hem nu alleen gebruiken voor bv uitrollen op uitstekkers etc. Vertrouw die haartje toch niet zo... stel dat ze wel er af komen...

ff borstelen...?  :D

Ik zing mijn eigen wijsje!

15

De haartjes komen er niet af, probeer er maar eens aan te trekken ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

16

Ik heb het ook en idd 'haartjes' komen er niet vanaf!

17

De haartjes laten dan niet los, maar zie je er geen afdruk van staan op je fondant/marsepein? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met de verkoper, je hebt er toch garantie op neem ik aan?

Jacqueline

18

Ook ik herken de 'haartjes', ik heb er geen last van in het gebruik.

Ze gaan inderdaad niet los, zoals Tirza al zei, probeer er maar eens aan te trekken.

Groetjes, Paula

Let’s make something Amazing!  http://www.amazingcakes.nl/
Winkel~Webshop~Workshops~Wilton Cursussen  https://www.facebook.com/amazingcakes.nederland

19

ik heb de "haren" ook op mijn roller. Maar ze laten niet los en je ziet ook geen afdruk ervan in je fondant/marsepein

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

20

Bedankt voor jullie antwoord.