Onderwerp: Afscheidsbloemen voor mijn collega en chocobom voor dochterlief
Van de week een afscheidstaart gemaakt voor mijn collega.
Ik moest dinsdag met m'n taart in de trein naar m'n werk, dus taart ingepakt in een koeltas met icepacks erin zonder hengsels, dus daar weer een tas voor gezocht; docheterlief had nog een grote tas, dus aan m'n fietsstuur gehangen en naar het station. Trein lekker vol, dus staan met de taart en ook nog in Amsterdam met de metro en daarna lopend naar m'n werk.
Toen moest mijn taart door het detectieapparaat, want ik werk in de Bijlmerbajes en daar moet alles piepvrij door de detectie.
Vervolgens taart in de koelkast en wachten tot ons werkoverleg alwaar ik de taart aan zou gaan snijden.
Mijn collega was blij verrast en ze vond het een hele mooie taart en nog haar kleur ook!
Ik had op goed geluk mijn marsefond gekleurd met violet van Wilton en roze fondant bloemen gemaakt.
Gevuld met opgeklopte ganache en kersenvlaaifruit en tropische vlaaifruit met een beetje aangevette slagroom.
De combinatie was verrassend lekker!
Ook nog een chocobommetje gemaakt voor dochterlief, omdat de 1e examenweek er weer op zit.
Eerst getopt met chocoladetruffels:
maar vond dat er een beetje goor uitzien en toch maar M&M peanuts genomen:
Ik vond het overigens niet echt lekker opplakken met die Kitkats, ze braken tijdens het afbreken, volgende keer wat anders nemen en ik had mousse genomen als vulling, ook niet echt geslaagd.