Meng de mix in de zak van de royal icing van te voren goed door. De ingrediënten zijn niet altijd goed gemengd in het pak waardoor het kan dat wanneer je niet het hele pak gebruikt de verhoudingen niet kloppen en je RI niet goed hard wordt.
Ik maak sinds kort de RI zelf, ben ook een beginnende koekjesbakker en versierder maar vond dit gemakkelijker en werkt voor mij beter.
Ik maak het deeg voor de koekjes ook zelf dus ik weet niet of dit ook op gaat voor de funcake mix, maar mijn deeg gaat voor een paar uur de koelkast in, dan haal ik hem een kwartier of iets langer van de voren eruit waarna ik hem redelijk goed kan rollen. Het deeg is dan nog een beetje hard maar dan kun je de koekjes beter uitsteken en verplaatsen, ze lopen dan ook minder uit.
Ik gebruik stokjes naast het deeg om een goede hoogte van het deeg te krijgen. Ik gebruik houten sushistokjes haha, die hebben een dikte van 0,5 mm wat goed is voor de koekjes. Je rolt dus met je roller over het deeg met aan weerszijden de stokjes zodat je de roller niet te ver erin kan duwen (volgens mij leg ik het niet helemaal goed uit, ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik bedoel).
Als laatste iets wat ik eerst niet wist: de koekjes komen niet hard en knapperig uit de oven. Je haalt ze er uit als alle koekjes wat bruin beginnen te worden, dan leg je ze op een rooster om af te koelen en als ze afgekoeld zijn dan zijn ze als het goed is hard en knapperig. Eerst liet ik ze net zo lang erin zitten totdat ze hard waren met verbrandde en te harde koekjes als gevolg.
Succes!
Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin:
www.zoetezinnen.nl