1

Onderwerp: Bisquits van te voren bakken.

Hallo,

Ben ik weer met een vraag. Ben een echte beginner, dus kom mss soms met stomme vragen.. hihi..

Ik kreeg vorige week via facebook een reactie van iemand, dat ze de bisquits eerst bakt, en dan invriest, om ze daarna dan pas te bekleden..

Maar nu vraag ik me af, of je de biscuits daarna bekleed en wel, nog een keer kan invriezen. Omdat ik de taarten voor de kerst dus al optijd wil maken.

Dus kan het volgende: bisquitbakken en invriezen, later uit de vriezer en bekleden, en daarna weer invriezen.

Groetjes van Ingrid

2

Re: Bisquits van te voren bakken.

Hmmm, dat zou ik zelf niet doen, ik zou gaan bakken, decoreren en dan invriezen. Opnieuw invriezen lijkt mij niet bevorderlijk voor het biscuit. Maar misschien dat er dames zijn die er ervaring mee hebben.

3

Nee daarom vraag ik het hier ook..

Mij lijkt dat ook niet handig, als je een taartje van te voren maakt. Kijk als je hem bekleed en hij wordt de andere dag bv genuttigd, dan is het wel  handig.

Maar met kerst wil mijn moeder ook een taartje van mij, maar ik redt het niet om op 1 avond 2 taartjes te bekleden.. Vlak voor kerst..

Maar idd, mss is er hier iemand die er ervaring mee heeft!!

Bedankt in elk geval voor je reactie!!

Groetjes van Ingrid

Je kan een biscuit 2x invriezen: 1x gewoon kaal en 1x gevuld en gedecoreerd. Of je dat wil doen is een tweede, maar het kan dus wel.

Ik vries wel eens biscuits in maar als ik ze dan uithaal en decoreer vries ik hem niet meer in.
Soms maak ik al wel een taart en die vries ik dan gedecoreerd en al in dit gaat ook prima.

6

Je kunt ze prima 2x invriezen. Wel langzaam laten ontdooien, dan komt het helemaal goed.

7

Thnx!! Ik ga het gewoon een keer proberen..

Je moet alles een keer geprobeerd hebben toch?? Maar bedankt!! Kan ik komend weekend alvast 2 bisquits bakken..  :D

Groetjes van Ingrid

8

Doe je dan een plastic zak om de bisquits heen?

Nog ff vervolgvraagje dus?

Groetjes van Ingrid

9

Yep, als het biscuit goed is afgekoeld verpakken in een plastic zak.