26

Re: papa koos voor een baby tv taart

Eigenllijk heb je maar een klein beetje nodig om af te smeren, geen hele dikke lagen, dan proef je de 1 op 1 nauwelijks...
Hier staat een how to en een voorbeeld hoe Lori haar taart maakt en  afsmeert: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809 
In het begin deed ik ook vrij dik afsmeren maar sinds deze how to heb ik geleerd veeeell dunner af te smeren, misschien ook iets voor jou ?

Verder vind ik je taart echt super mooi en leuk :)

Kei leuke en vooral vrolijke taart, knap gedaan zeg.

28

rorico schreef:
madebysammie schreef:

Thanks ankie...
Ik vind alleen 1 op 1 niet lekker daar zit ik dan mee! Hmmm ga er eens over nadenken!

de 1:1 vind ikzelf ook niet lekker, tot ik de tip kreeg om ook een zakje vanillesuiker erbij in te doen! ( 1 zakje per pakje boter van 250 gram)
smeer er nu met plezier mee af! heel groot verschil in smaak :D

Ik doe er zelf vanille aroma (dr oetker) doorheen, of saroma in de smaak die ik erbij vind passen, dan smaakt het ook al beter  ;)
Vind zelf de 1 op 1 ook echt niet lekker,
En je kan natuurlijk ook met ganache afsmeren... wil het nog telkens een keer uitproberen maar het vraagt volgens mij nog wel wat voorbereiding dus ik heb eigenlijk altijd tijd te kort  :o
Misschien met de kerst maar een proberen als ik eindelijk een weekje vrij ben :Y

** Hip & Sweet **

29

sweetheart88 schreef:

Eigenllijk heb je maar een klein beetje nodig om af te smeren, geen hele dikke lagen, dan proef je de 1 op 1 nauwelijks...
Hier staat een how to en een voorbeeld hoe Lori haar taart maakt en  afsmeert: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809 
In het begin deed ik ook vrij dik afsmeren maar sinds deze how to heb ik geleerd veeeell dunner af te smeren, misschien ook iets voor jou ?

Verder vind ik je taart echt super mooi en leuk :)

THNX maar waar ik een beetje mee zit is als ik dunner smeer bij lichte taarten (bv wit of hele lichte kleurtjes) zie je al snel de taartlagen en de cremelagen, ook als ik de marsepein/fondant wat dikker laat dus ik smeer al snel iets dikker af om te voorkomen dat je iets ziet.

** Hip & Sweet **

ankievde schreef:

THNX maar waar ik een beetje mee zit is als ik dunner smeer bij lichte taarten (bv wit of hele lichte kleurtjes) zie je al snel de taartlagen en de cremelagen, ook als ik de marsepein/fondant wat dikker laat dus ik smeer al snel iets dikker af om te voorkomen dat je iets ziet.

Als je de 1:1 botercreme een beetje met bruine kleurstof mengt heb je geen last meer van doorschijnende marsepein of fondant!

31 Laatst bewerkt door sweetheart88 (01-12-2011 11:05)

taartjesdroom schreef:
ankievde schreef:

Als je de 1:1 botercreme een beetje met bruine kleurstof mengt heb je geen last meer van doorschijnende marsepein of fondant!

Of eerst bekleden met een dun laagje blanke marsepein en daarna de witte laag erover...