1

Onderwerp: Hoihoi, even voorstellen

Mijn naam is Monique, ik ben 40 jaar en sinds een tijdje erg veel bezig met bakken van cake's koekjes en taarten. Nu heb ik ook het een en ander in huis gehaald voor het maken van een taart.... Het wordt dus mijn eerste taart... Ik heb me hier aangemeld omdat ik vast en zeker heel veel vragen ga stellen hahaha..... Ik heb werkelijk geen idee hoe ik zo'n kunstwerk in elkaar moet zetten, maar door veel te lezen en youtube filmpjes te bekijken ben ik toch wel al iets wijzer dan een week geleden. Maar goed, ik ga met sinterklaas mijn eerste taart bakken, een safaritaart....pffff....heb een klein beetje een idee hoe ik hem wil hebben alleen denk ik dat het uitvoeren iets lastiger word...iemand misschien nog tips???

Groetjes Monique.

2

Re: Hoihoi, even voorstellen

welkom! Ik heb maar 1 tip, of eigenlijk twee, veel lezen en rondkijken hier, en veel oefenen! Succes!

3

Dankjewel voor je welkom!
Met lezen ben ik al een tijdje bezig. Oefenen begin ik nu pas mee  ;)

Maar ik ga mijn best doen! :Y

Hallo Monique, welkom op dit gezellige forum.
Ik weet nog wel dat ik bij mijn 1e taart alles op 1 dag heb gedaan. De biscuit bakken, botercremé maken en vullen, afsmereen en bekleden.
Nou tijdens het bekleden was ik er al helemaal klaar mee.
Dus mijn tip zou zijn, doe niet alles op een dag. Plan het in.
Bijvoorbeeld een dag van te vorende biscuit, de botercremé en eventueel de vulling maken.
En de dag erna hoef je alleen maar het "leuke" werk te doen.
Veel bakplezier.

5

welkom monique,

ook ik ben een newbie en blijf me inlezen. in de winkel werd mij gezegd de biscuit een dag van te voren te maken. maar @ ingeborg, vul jij hem dan ook meteen of maak je de vullingen/botercreme klaar, zodat je hem op de dag dat je hem maakt, aleen nog hoeft te vullen en aankleden?  en hoed je doe vullingen wel goed in de koelkast of moet het anders.

wendykoot schreef:

welkom monique,

ook ik ben een newbie en blijf me inlezen. in de winkel werd mij gezegd de biscuit een dag van te voren te maken. maar @ ingeborg, vul jij hem dan ook meteen of maak je de vullingen/botercreme klaar, zodat je hem op de dag dat je hem maakt, aleen nog hoeft te vullen en aankleden?  en hoed je doe vullingen wel goed in de koelkast of moet het anders.

Ik bak de biscuits soms langer van te voren en vries ze dan in, dat gaat ook goed. Botercrémé kan je ook in grotere hoeveelheden maken en invriezen. Altijd gemakkelijk.
Als vulling kan je jam, vlaaivulling of lekkere monatoetjes gebruiken. Ik had laatst een keer een taart met  chocolademousse gevuld en ook een keer met luchtige aardbeienkwark  :9
Ik vul en smeer de taart altijd af op de dag dat ik hem decoreer.

7

ik ben niet zo'n jam klant. vind het vreselijk zoet. heb gekozen voor banketbakkerse room en dan een dun laagje botercreme voor de tweede laag.  dus jij maakt je botercreme wel eerder. ik ben bang dat als ik banketbakkersroom eerder maak dat hij uit gaat lopen. aan de andere kant als hij op de taart zit, gebeurd dat ook niet. hmm mss toch ook maar vrijdag maken, dan kan hij goed opstijven in de koelkast.

monatoetjes als vulling?  je bedoeld gewoon die pudding bakjes? je bent geniaal, dat is makkelijk.  heb al zitten denken om iets met bitterkoekjes te doen, maar dan moet je ze in de rum (bacardi?) weken denk ik he. is daar al iets van bekent?

Misschien even de zoekfunctie gebruiken, ik ben er niet mee bekend.

9

oke ga ik ff doen. tot nu toe heeft hij nog geen 1 zoekopdracht gevonden dus ben benieuwd. thanks tot zo ver.

wendykoot schreef:

oke ga ik ff doen. tot nu toe heeft hij nog geen 1 zoekopdracht gevonden dus ben benieuwd. thanks tot zo ver.

Als je een zoekopdracht ingeeft ook een vinkje zetten bij het onderwerp waar je wil zoeken.

11

Dankjewel voor het welkom, en wat een goede tips!!!!! Ik begin inderdaad morgen al met mijn taart, zodat ik vrijdag alle tijd heb om hem te bekleden, want daar gaat toch de meeste tijd in zitten denk ik...... En ook een enorm goed idee om de buiscuit in te vriezen, ik wist helemaal niet dat dat kon!!!! Thanks allebei!!!

12

Heb ik weer een vraag,
als je je biscuit invriest, hoelang duurt het dan voor het "bruikbaar" is?
Ditzelfde vraag ik mij af van de botercreme.
Is idd wel een goed idee, want alles na elkaar duurt zolang..
En als je meerdere taarten moet hebben tegelijkertijd, duurt het mega lang ivm baktijden.
(aangezien ik voor de kerst 4 taarten gemaakt wil hebben....)

Of bedoel je de ongebakken biscuit invriezen?
Nu vat ik hem even niet meer :/

Keep calm & bake cakes ! <3

13

Avee schreef:

Heb ik weer een vraag,
En als je meerdere taarten moet hebben tegelijkertijd, duurt het mega lang ivm baktijden.

Als ik het goed lees dan bakt ze de biscuit eerst en vriest hem dan in! Zo staat het er tenminste wel, lees maar eens terug....

14

sennah schreef:
Avee schreef:

Heb ik weer een vraag,

Als ik het goed lees dan bakt ze de biscuit eerst en vriest hem dan in! Zo staat het er tenminste wel, lees maar eens terug....

Oh! Haha koekoek!!

Keep calm & bake cakes ! <3

15

Hallo,
Mijn naam is Jeannet en 2 weken geleden heb ik een workshop taarten decoreren gevolgd.....kortom het virus heeft mij wsch aangestoken.  :Y
Dit weekend een sint en piet taart ' proberen ' te maken.
Ben blij dat ik dit forum heb gevonden en zal er zeker vaak op kijken en al jullie tips en tric's lezen.
En de nodige vragen gaan stellen ben ik bang.....
Groetjes!

16

Ingeborg Martens schreef:
wendykoot schreef:

Als je een zoekopdracht ingeeft ook een vinkje zetten bij het onderwerp waar je wil zoeken.

Ahum, ja ik ben erg blond geboren  :o  Daar kwam ik gistermiddag eindelijk achter, whahaha. Dacht "zet geen vinkje, dan zoekt hij over de gehele site en vind ik het vanzelf. nee dus. met vinkjes werken wel. Dank je wel